Alkoholivaba džinn Flâneur võitis Londonis toimunud maailma hinnatuimal joogikonkursil International Wine & Spirit Competition hõbemedali.
Võistlust korraldatakse juba aastast 1969, selle pimedegustatsioonil hindavad erinevaid jooke maailma tippspetsialistid ning võistlust korraldavad maailma tuntuimad ja suurimad joogitootjad.
Lahhentagge esitles Flâneur-i, Eesti esimest alkoholivaba destilleeritud jooki, esmakordselt möödunud aasta novembris toimunud Eesti Joogifestivalil. International Wine & Spirit Competition-i žürii kirjeldas Flâneuri maitset järgnevalt: “Aroomiprofiilis ahvatlevad kardemon, nelk ja mentool koos soojade ingveri nootidega. Maitse on maalähedane, samas hõrk ja kompleksne, selles on tunda lilleõisi ja seedrit.”
“Kangeid jooke on Eestis edukalt destilleeritud ju läbi ajaloo. Meie lihtsalt eraldasime sellest mudelist alkoholi,” rääkis joogi looja Maarit Pöör. “See on võimas tunne, kuidas ainulaadsed Saaremaa maitsed võluvad ka kaugel kodurannast. Nii võimas, et annab julgust tuua juba lähiajal turule korraga lausa kaks uut toodet. Maailmas suure hooga alanud alkoholivabade destilleeritud jookide revolutsioon kogub üha enam poolehoidjaid,“ avas Pöör alkoholivaba džinni edu tagamaid.
“See hõbemedal on meie jaoks omamoodi kvaliteeditempel, kinnitades ka maailmale, et me loome siinsamas Saaremaal maailma tippude hulka kuuluvaid jooke. IWSC võistlused on joogimaailmas nagu maailmameistrivõistlused,” ütles Pöör.
International Wine & Spirit Competition-ilt saadud hõbe pole esimene rahvusvaheline tunnustus, mille Flâneur Lahhentaggele on toonud – kevadel võitis Eesti tipp-barman Kristo Tomingas oma Flâneur-i põhjal loodud alkoholivaba kokteiliga New Yorgis toimunud rahvusvahelise kokteilivõistluse. Lahhentagge asutaja Maarit Pöör, kes on omandanud joogitehnoloogi koolituse Soomes, õpib täna Heriot-Watt ülikoolis, maailma tuntuimas destillerimiskoolis Šotimaal. Lähipäevil jõuavad kauplustesse Lahhentagge uus alkoholivaba destilleeritud jook Flâneuse ja esimene kokteilijook No 1, mis põhinebki Kristo Tomingasele võidu toonud kokteilil.
Varasemalt on Lahhentagge pälvinud globaalset tähelepanu oma toonikutega, mis on valmistatud erinevate linnade jõulukuuskedest. Kevadel kaasas Lahhentagge ühisrahastusplatvormi Fundwise kaudu 220,000 eurot lisakapitali oma alkovabade jookide ekspordiks ning Flâneur jõuabki Suurbritannias müüki oktoobrikuu jooksul.