Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) kuulutas esmaspäeval välja riigihanke veel 100 surugaasil töötava sisepõlemismootoriga M3 kategooria esimese klassi linnaliinibussi soetamiseks.

Riigihange kuulutati välja koos optsiooniga osta vajadusel veel kokku kuni 50 samasugust sõidukit. Hankepakkumuste tähtaeg on 2021. aasta 29. jaanuar, teatas TLT.

TLT juhatuse liige Otto Popel selgitas pressiteate vahendusel, et hanke eesmärk on soetada kokku kuni 150 biometaanil sõitvat bussi ning jätkata Tallinna ühistranspordi üleminekut keskkonnasõbralikule ühistranspordile. 

“Ettevõte soovib sõidukipargi uuendamisega jõuda aastaks 2025 eesmärgini asendada diiselbussid keskkonnasõbraliku alternatiiviga ehk tuua liinile ühtekokku 350 biogaasil sõitvat bussi,” ütles Popel.

Ta lisas, et selleks hangib TLT 2021. aastal järgmised 100 surugaasibussi, millest 75 on normaalbussid ja 25 liigendbussid. “Hankelepingu raames on TLT-l võimalik veel optsiooniga täiendavalt juurde tellida kokku kuni 50 surugaasil sõitvat bussi,” märkis TLT juhatuse liige ja tõi välja, et ettevõte on praeguseks võtnud pealinnas kasutusele juba 100 biometaanil sõitvat uut linnaliinibussi.

“Järgmised 100 surugaasil sõitvat Solarise bussi, mis hangiti eelmise hanke optsioonilepingu alusel, hakkavad Tallinnasse jõudma 2021. aastal. See tähendab, et aasta pärast sõidab pealinna tänavatel juba 200 surugaasibussi, millega vahetatakse välja seni liinil olevad kõige vanemad diiselbussid,” selgitas Popel.

Popeli sõnul peab esmaspäeval välja kuulutatud hanke võitja lepingu raames tarnitavad bussid TLT-le üle andma aasta jooksul alates lepingu sõlmimisest ehk eelduslikult hiljemalt 2022. aasta alguseks.

Riigihanke raames soetatud busside eeldatav kasutusaeg on kuni kümme aastat ning eelduslikult läbib iga buss aastas keskmiselt 80 000 kilomeetrit.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi