Baltika Grupi kahjum süvenes kolmandas kvartalis aastavõrdluses 814 000 eurolt 1,2 miljoni euroni, üheksa kuu kahjum süvenes mulluselt 1,7 miljonilt 3,3 miljoni euroni.
“Baltikumis on moebrändide turul konkurents tihenenud, samuti kasvab interneti kaudu ostude sooritamine, mis tähendab Eesti moebrändidele konkureerimist globaalse turuga. Teatav turuosa kaotus on sellest tulenevalt loogiline,” ütles Baltika tegevjuht Mae Leyrer pressiteates.
“Baltika kolmanda kvartali tulemustes on aga näitajaid, mis kinnitavad ettevõtte pöörde toimimist, näiteks turundus- ja üldhalduskulude oluline vähenemine ning jätkuv e-poe müügi kasv,” lisas ta.
Leyrer tõdes, et konkurentsi tihenemine moemaailmas lähiaastatel kindlasti jätkub. “Eesti tarbija kasutab aina enam veebiostu võimalust, kust avaneb globaalne valik. Lisaks sisenes sel sügisel Leedu turule meie konkurent COS ning Zara avas Leedus Baltikumi suurima kaupluse. Need on selged märgid konkurentsi jätkuvast tihenemisest,” sõnas ta.
2019. aasta kolmanda kvartali tulemus sisaldab ka 77 000 euro ulatuses uue raamatupidamisstandardi IFRS 16 negatiivset mõju, teatas Baltika börsile.
Grupi kolmanda kvartali müügitulu oli 9,8 miljonit eurot, mida oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12 protsenti vähem. Jaemüük vähenes 6 protsenti 8,8 miljonile eurole. Müügitulu vähenes kõigil kolmel Baltikumi turul.
Selle peamise põhjusena tõi firma välja nõrga septembrikuu tulemuse ja Bastioni brändi sulgemise, mis on üks osa Baltika Grupi käimasolevast restruktureerimisplaanist. Bastioni sulgemise negatiivset mõju arvesse võtmata jäi augusti- ja juulikuu müügitulu eelmise aasta tasemele.
Äriklientide müügitulu vähenes võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartaliga 75 protsenti 308 000 eurole. Äriklientide müügitulu järsk vähenemine oli ettevõtte teatel ootuspärane, kuna äriklientide müügikanalist järk-järguline väljumine on samuti osa restruktureerimisplaanist.
Baltika Grupi üheksa kuu müügitulu vähenes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 9 protsenti 29,5 miljonile eurole. Jaemüük vähenes 4 protsenti ja äriklientide müügitulu 62 protsenti, samal ajal e-poe müügitulu kasvas 23 protsenti.
Kolmanda kvartali lõpu seisuga ei vasta ettevõtte omakapital äriseaduse nõuetele. Grupi juhtkond tegeleb omakapitali seadusega vastavusse viimisega.