Haridus- ja noorteameti peadirektor Ulla Ilisson sõnul on Eesti hariduse edu taga süsteemne töö.
„Eestile on toonud edumaa teiste riikide ees ühine tegutsemine ning see, et oleme lähenenud haridusuuendusele süsteemselt ja investeerinud nii tehnoloogiasse kui inimestesse,“ ütles Ilisson neljapäeval rahvusvahelisel hariduskohtumisel teemal „Mida saab Suurbritannia õppida maailma hariduskorraldusest?“.
Ilisson tutvustas vestlusringis, et Eestis on tehnoloogia õppetöö tavapärane osa ning juba enne kohustuslikule distantsõppele minekut oli paigas suhtlus kooli, lastevanemate ja õpilaste vahel E-kooli ja Stuudiumi vahendusel, millest on olnud keerulisel ajal suur abi. „Taristu arendamise kõrval tuleb senisest enam panustada ka inimeste koolitamisse. Tehnoloogiast üksi ei piisa, et veel jõudsamalt edasi liikuda,“ rõhutas ta.
Haridusvaldkonna eksperdid arutasid neljapäevasel rahvusvahelisel kohtumisel hariduse tulevikusuundumusi, tehnoloogia kasutamise võimalusi ja kitsaskohti, millest Suurbritannia haridussüsteem võiks õppida. Educate programmi kohtumisele kutsuti kokku haridusvaldkonna tipptegijad: haridustehnoloogia teemalises paneelis osalesid esindajad Suurbritanniast, Brasiiliast, Taist, Austraaliast, Saksamaalt, Portugalist, Ameerika Ühendriikidest, Sambiast ja Uruguayst. Eestit esindas haridus- ja noorteameti peadirektor Ulla Ilisson.
Kohtumisel arutasid riikide esindajad selle üle, kuidas tehnoloogiat haridussüsteemi kasuks tööle panna, milline on olnud riikide panus tehnoloogia kaasamisse ja haridustehnoloogia ettevõtete roll ning millist rahastusmudelit kasutatakse. Samuti toodi häid näiteid hariduse ökosüsteemi toimimisest, mis on võimaldanud kooli, perede ja haridustehnoloogia ettevõtetel teineteisega kontakti luua ja suhtlust hõlbustada. Arutelu käigus uuriti seda, kuidas oleks võimalik mõõta haridusvaldkonna edu ning tehnoloogia mõju õpetajate ja õppurite igapäevaelule.
Vestlusringis osalesid TES Globali haridusnõunik Jim Knight Suurbritanniast, Square Learning Technologies partner ja teadusdirektor Ricardo Prado Schneider Brasiiliast, NIST rahvusvahelise kooli direktor James Dalziel Taist, Sydney tehnikaülikooli õpetajakoolitusekspert Jane Hunter Austraaliast, haridusfoorumi Education World Forum programmijuht Gavin Dykes, Filewave’i avaliku sektori ja strateegia juht Udo Wichert Saksamaalt, DOINNi asutaja Hugo Fonseca Portugalist, ISTE tegevjuht Richard Culatta USA-st, Open Energy Labsi direktor Samson Sahmland-Bowling Suurbritannia-Sambiast ja Educate Uruguay asutaja Cecilia de la Paz Uruguayst.
Educate on Suurbritannia haridustehnoloogia programm, mille eesmärk on leida kasulikke hariduslahendusi, inimintellekti ja tehisintellekti sidumise kaudu uute tehnoloogiatega. Hiljuti valmis programmi raames uuring „Šokk süsteemile: Covid-19 õppetunnid“ Suubritannia haridussüsteemi kogemusest koroonapandeemia ajal. Ingliskeelse uuringu tulemustega saab tutvuda haridus- ja noorteameti kodulehelt.