Google Analytics on tööriist, mida saad kasutada kodulehe või mõne muu rakenduse toimivuse jälgimiseks ja analüüsimiseks.
Google Analytics võimaldab koguda ja salvestada suurel hulgal andmeid ning luua nende põhjal erinevaid aruandeid kodulehe külastatavuse ja külastajate käitumise kohta.
See on Google meeskonna poolt loodud platvorm millest on saadaval nii tasuta (Google Analytics) kui ka tasuline versioon (Google Analytics 360). Mõlema esmaseks ja peamiseks eelduseks on konto olemasolu Google keskkonnas.
Kuidas Google Analytics töötab?
Toimuva jälgimiseks ja andmete kogumiseks tuleb lisada kodulehele JavaScript`i koodilõik.
Edasi toimib kõik juba automaatselt. Lisatud kood hakkab edastama jälgitaval kodulehel toimuvat (lehtede külastamine, klikid jne.) Google Analytics keskkonda, kus see korrastatakse ja salvestatakse.
Milleks seda kasutada?
Milleks siis ikka muuks kui andemte kogumiseks ja analüüsimiseks. Saate koguda hulgaliselt väärtusliku infot oma kodulehe külastajate ja nende käitumise kohta.
Mõned vastused mida Google Analytics`i abil saab
- Kuidas kasutajad teie kodulehele jõuavad
- Kuidas kasutajad teie kodulehe sisuga suhestuvad
- Kes on teie veebilehe külastajad
- Kui paljud teie veebisaidi külastajatest teile sobivaid tegevusi e. konversioone teevad?
- Ja palju muud
Kuidas Google Analyticsì abil kogutud andmetega kasutada?
Google Analytics keskkonda kogutud andmeid saab kasutatada kodulehe optimeerimiseks (SEO) vajalike otsuste tegemiseks, Google Ads tasuliste reklaamide toimivuse analüüsimiseks (PPC) ja ka kõigi muude turundustegevuste tulemuslikkuse jälgimiseks.
Kogutud andmete analüüsimisest saadav info annab võimaluse teha läbimõeldud ja kaalutletud otsuseid, toodete valiku, teenuste toimivuse või turunduskampaaniate planeerimisel.
Eriti kasulik on see loomulikult veebipõhiselt tegutsevatele ettevõtetele(e-poed), aga ka kõigile teistele kes kasutavad enda teenuste või toodete turundamisel veebikeskkonna abi.
Olenemata sellest, kas valite tasuta või tasulise versiooni, saate suurepärase ülevaate sellest, kuidas teie kliendid teie kodulehe, e-poe või mõne muu rakendusega suhestuvad.
Kokkuvõtteks?
Google Analytics on igale kodulehe omanikule asendamatu abimees, nii nagu matkajale kompass või auto omanikule rool. Selle abil hangitud statistika näitab teed ja aitab teha otsuseid. Nõiteks mida oma kodulehel muuta või uue kodulehe tegemisel arvestada.
Põhimõtteliselt võiks öelda, et ära koba pimeduses – kasuta Google Analytics`i abi ja pane oma kodulehel tuled põlema.