Krediidihaldusteenuseid pakkuva ettevõtte Intrumi uuringu kohaselt on Eesti tarbijate finantskirjaoskus Euroopas esirinnas.

Sealjuures on Balti riigid teinud viimase aasta jooksul finantskirjaoskuses Euroopa kõige muljetavaldavama kasvu, teatas Intrum. Kõigi kolme riigi tarbijate peamiste finantsterminite määratlemise võime on paranenud, samas kui Leedu vastajad suutsid kõige paremini arvutada aastast kasvumäära hüpoteetilisel hoiukontol.

27 Euroopa riigist saavutas finantskirjaoskuse hindamisel parima tulemuse Soome, millele järgnesid Iirimaa ja Eesti. Lõunanaabritest jäi paremusjärjestuses Läti neljandale ja Leedu kümnendale kohale.

Intrumi Baltikumi tegevdirektori Ilva Valeika sõnul on pandeemiast tingitud majanduslik ebakindlus tekitanud kogu Euroopas uut huvi finantskirjaoskuse parandamise vastu.

“Umbes pooled Euroopa tarbijatest ütlevad, et pärast kriisi puhkemist on rahalise kindlustatuse tagamine nende jaoks esmase tähtsusega ja koguni 40 protsenti on aktiivselt hakanud arendama oma finantskirjaoskust, et olla valmis võimalikeks raskusteks,” ütles Valeika pressiteates.

Üks kolmandik Eesti tarbijatest väidavad, et nad on astunud samme oma finantskirjaoskuse parandamiseks eesmärgiga valmistuda pandeemiast tingitud majanduslikuks ebakindluseks.

36 protsenti loevad ajalehtede ja ajakirjade finantskülge, 15 protsenti loevad raamatuid isiklike finantside kohta ja 13 protsenti kuulavad isiklikke finantse käsitlevaid netisaateid. 

Eesti tarbijad nimetavad finantshariduse esmase allikana 54 protsendiga just internetti, Euroopa keskmine on 43 protsenti. Samuti viitab neli vastajat kümnest koolist saadud tugevale alusele, mis on veidi üle Euroopa keskmise, milleks on 40 protsenti.

Sarnaselt Eestile peavad ka Läti ja Leedu tarbijad internetti oma primaarseks finantshariduse kanaliks, 50 ja 43 protsenti vastavalt.

Tänavuses uuringus osales 24 198 tarbijat üle Euroopa. Vastajad täitsid küsimustiku arvutis, sülearvutis, tahvelarvutis või nutitelefonis. Eestis küsitleti 14.–24. septembril kokku tuhandet inimest. Uuringu viis läbi Financial Times Groupi kuuluv ettevõte Longitude.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi