Eesti E-kaubanduse Liidu hinnangul kasvas aprillis ostlemine Eesti e-poodidest aastavõrdluses kahekordselt, kokku ligikaudu 120 miljonini.

Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät ütles pressiteate vahendusel, et 2019. aasta kevadel oli e-kaubanduse käive ligikaudu 120 miljonit eurot kuus, millest umbes poole väärtuses osteldi Eesti ning poole väärtuses piiriülestest e-poodidest.

“Selle aasta aprill tõi aga Maksekeskuse andmetele tuginedes Eesti e-poodidele kahekordse käibekasvu ja suurimate pakivedajate mahtude 200-protsendilise kasvu. Seega võime järeldada, et aprillis oli Eesti e-poodide kogukuukäive ligikaudu rekordilised 120 miljonit eurot,” lisas Väät.

Väädi hinnangul ei pruugi eriolukorra mõju e-kaubandusele olla ajutine. “Paljud, kes eelnevalt ei olnud e-ostlemisega niiöelda sina peal, on seda nüüd proovinud ja veendunud e-poodlemise mugavuses,” leidis Väät.

Ta lisas, et tema vaates on e-ostlemine saavutanud jaekaubanduse kõrval väga tugeva positsiooni. Ta lisas, et samas kui Eesti e-poodide käive on eriolukorras kasvanud, siis välisriikide veebikaubamajadest tehtud ostude käive on vähenenud umbes kolmandiku võrra.

“Piiriülesed e-ostud on moodustanud tavapäraselt umbes poole e-ostude käibest, aprillis oli see osakaal umbes 30 protsenti,” sõnas Väät.

Maksekeskuse, mis vahendab liidu teatel ligikaudu 50 protsenti kõikidest Eesti e-maksetest, statistika kinnitab kohalikest e-poodidest tehtud ostude suurt kasvu. Nimelt aprillis kasvas käive aasta varasemaga võrreldes 178 protsenti. Lisaks pöördus igal nädalal Maksekeskuse poole sadakond ettevõtet, kes soovisid liidestada enda ärile e-makselahendusi. 

Maksekeskuse juhi Art Lukase juhi sõnul kiirenesid märtsis turul alanud muutused aprillis. “Paljude korralikult sissetöötanud poodide puhul tundus, et tehingumahud hüppasid uuele tasemele – mitte päevaks, mitte lühiajaliseks kampaaniapakkumiseks, vaid püsivalt uuele tasemele,” sõnas Lukas pressiteates. 

Samal ajal lisandus tema sõnul arvukalt uusi ärisid, kes traditsioonilise müügi ärakukkumise järel uut väljundit otsisid. “Kauaks see e-kaubanduse uus tase kestma jääb, on väga raske öelda, mai esimeses pooles mingit tagasiminekut veel toimunud ei ole,” lisas Lukas. 

E-kaubanduse kasvu kinnitab liidu teatel ka e-kaubanduse pakkide saatmise kasv. Võrreldes tehingute arvuga on pakkide saatmise arv kasvanunud rohkem, mis tähendab, et inimesed teevad oste üksikult ja sagedamini.

“Kolme suurema e-kaubanduse pakkide vahendaja ja pakiautomaatide omaniku DPD, Smartpost ning Omniva andmetel kasvas e-kaubanduse pakkide maht aprillis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suisa 237 protsenti,” märkis Väät.

Liidu hinnangul oli aprillis e-kaubanduse pakkide arv üle 2,65 miljoni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on see nende andmeil pea 1,5 miljonit pakki rohkem. See arv ei hõlma piiriülest Omniva pakkide mahtu. 

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi