Eesti E-kaubanduse Liidu hinnangul kasvas aprillis ostlemine Eesti e-poodidest aastavõrdluses kahekordselt, kokku ligikaudu 120 miljonini.
Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät ütles pressiteate vahendusel, et 2019. aasta kevadel oli e-kaubanduse käive ligikaudu 120 miljonit eurot kuus, millest umbes poole väärtuses osteldi Eesti ning poole väärtuses piiriülestest e-poodidest.
“Selle aasta aprill tõi aga Maksekeskuse andmetele tuginedes Eesti e-poodidele kahekordse käibekasvu ja suurimate pakivedajate mahtude 200-protsendilise kasvu. Seega võime järeldada, et aprillis oli Eesti e-poodide kogukuukäive ligikaudu rekordilised 120 miljonit eurot,” lisas Väät.
Väädi hinnangul ei pruugi eriolukorra mõju e-kaubandusele olla ajutine. “Paljud, kes eelnevalt ei olnud e-ostlemisega niiöelda sina peal, on seda nüüd proovinud ja veendunud e-poodlemise mugavuses,” leidis Väät.
Ta lisas, et tema vaates on e-ostlemine saavutanud jaekaubanduse kõrval väga tugeva positsiooni. Ta lisas, et samas kui Eesti e-poodide käive on eriolukorras kasvanud, siis välisriikide veebikaubamajadest tehtud ostude käive on vähenenud umbes kolmandiku võrra.
“Piiriülesed e-ostud on moodustanud tavapäraselt umbes poole e-ostude käibest, aprillis oli see osakaal umbes 30 protsenti,” sõnas Väät.
Maksekeskuse, mis vahendab liidu teatel ligikaudu 50 protsenti kõikidest Eesti e-maksetest, statistika kinnitab kohalikest e-poodidest tehtud ostude suurt kasvu. Nimelt aprillis kasvas käive aasta varasemaga võrreldes 178 protsenti. Lisaks pöördus igal nädalal Maksekeskuse poole sadakond ettevõtet, kes soovisid liidestada enda ärile e-makselahendusi.
Maksekeskuse juhi Art Lukase juhi sõnul kiirenesid märtsis turul alanud muutused aprillis. “Paljude korralikult sissetöötanud poodide puhul tundus, et tehingumahud hüppasid uuele tasemele – mitte päevaks, mitte lühiajaliseks kampaaniapakkumiseks, vaid püsivalt uuele tasemele,” sõnas Lukas pressiteates.
Samal ajal lisandus tema sõnul arvukalt uusi ärisid, kes traditsioonilise müügi ärakukkumise järel uut väljundit otsisid. “Kauaks see e-kaubanduse uus tase kestma jääb, on väga raske öelda, mai esimeses pooles mingit tagasiminekut veel toimunud ei ole,” lisas Lukas.
E-kaubanduse kasvu kinnitab liidu teatel ka e-kaubanduse pakkide saatmise kasv. Võrreldes tehingute arvuga on pakkide saatmise arv kasvanunud rohkem, mis tähendab, et inimesed teevad oste üksikult ja sagedamini.
“Kolme suurema e-kaubanduse pakkide vahendaja ja pakiautomaatide omaniku DPD, Smartpost ning Omniva andmetel kasvas e-kaubanduse pakkide maht aprillis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suisa 237 protsenti,” märkis Väät.
Liidu hinnangul oli aprillis e-kaubanduse pakkide arv üle 2,65 miljoni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on see nende andmeil pea 1,5 miljonit pakki rohkem. See arv ei hõlma piiriülest Omniva pakkide mahtu.