Elroni kaubamärgi all tegutsev riigifirma AS Eesti Liinirongid ostab suure tõenäosusega diisli- ja elektrimootoriga hübriidrongide asemel kahes elektrivõrgus sõitvad rongid, vahendab rahvusringhäälingu uudisteportaal.
“Kui me alguses rongide hanget plaanisime ja [terve Eesti raudteevõrgu] elektriftseerimine ei olnud veel nii selgelt otsustatud, siis me plaanisime soetada hübriidrongid, mis sõidaksid diisliga ja oleksid suutelised sõitma kolmekilovoldises elektri areaalis,” rääkis Elroni juhatuse esimees Merike Saks Vikerraadio saates “Uudis+”.
“Praegu me oleme Eesti Raudteega läbirääkimistes, et kui nad ehitaksid 2024. aastaks valmis Tartu otsa, elektrifitseeriks selle ära, siis meil tegelikult ei oleks mõtet osta suhteliselt kallimat hübriidrongi, vaid meil oleks kohe juba mõtet osta kahesüsteemsed elektrirongid,” selgitas ta.
Saksi sõnul on läbirääkimised Eesti Raudteega nii kaugel, et nad on Elronile suuliselt kinnitanud, et nende hinnangul on plaan mõistlik ja nad teevad kõik endast oleneva, et see nii saaks olema.
“Kui Eesti Raudtee paneks kindlalt kanna maha ja ütleks, et 2024. aastaks on Aegviidu-Tartu suund elektrifitseeritud, siis selleks ajaks peaks meil ka rongid kohal olema,” lisas riigifirma juht.
Valitsus otsustas juunikuu lõpus, et kasvuhoonegaaside heite vähendamiseks tuleb ette valmistada raudtee elektrifitseerimise plaan. Veidi enne seda andis valitsus Elronile loa uute rongide ostmiseks.