Kuressaare ja mandrilinnade vahel ühendust pidanud Sarbussi bussid pidid koroonaviiruse tõttu seisma jääma 11. detsembrist, kuid liisingufirma võttis bussid varem ära.
“Liisingusõda käis tegelikult juba ammu, küsimus on pigem selles, millal me oleks nüüd koroona tõttu liinid kinni pannud,” ütles Sarbuss Logisticsi juhatuse liige Aivo Pärn.
Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamson selgitas, et Sarbuss Logistics OÜ esitas taotluse liiniload sulgeda reisijate vähesuse tõttu. “Hetkel ei ole tulnud rohkem taotlusi liinilubade kehtetuks tunnistamise osas,” lisas Williamson.
Aivo Pärn leppis Vjatšeslav Leedoga Sarbussi bussiliikluse valdkonna ostmise kokku 2018. aastal ja on firma omanik sellest sügisest. 14. detsembril pidi tulema kohtuotsus liisinglepingu üle käivas vaidluses, kuid Sarbussi esitatud esialgse õiguskaitse taotlust lahendati Pärna sõnul liiga kaua. Ehk enne, kui jõuti kompromissi või kohtulahendini, võttis liisingufirma bussid tagasi. “Tegelikult olime juba ka ise otsuse teinud, et võtku need bussid, me ei tahagi neid,” sõnas Pärn.
Koroona leviku tõttu kuivas reisijate arv järjest enam kokku ja Pärna sõnul oli plaanis esialgu vastu pidada 1. jaanuarini. Mida päev edasi, seda vähemaks reisijaid jäi ja koos bussijuhtidega otsustati, et liigeldakse 10. detsembrini.
2. detsembril esitas Aivo Pärn maanteeametile liinilubade peatamise taotluse ja järgmisel päeval tunnistas ameti liiklusdirektor Meelis Telliskivi Kuressaare–Paide, Kuressaare–Tartu ja kahe Kuressaare–Tallinna liini load kehtetuks alates 11. detsembrist. “Aga liising hakkas vahepeal niimoodi tõmblema ja näitama oma võimu ja jõudu, et meil tuli varem kinni panna,” selgitas Pärn, et neil võeti bussid käest ära.
Kas firma taotleb liinilube uuesti 1. märtsist või 1. aprillist, pole Pärna sõnul veel otsustatud. “Salata pole, et liinid olid kahjumis, kõigil on rahalisi raskusi,” tõdes ta. “Nii et sulgesime nad ära, kevadel avame uued liinid ja nii on,” lausus Aivo Pärn.