Tallinna Kaubamaja Grupi 2020. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 194,2 miljonit eurot, mis on 8,1 protsenti suurem kui aasta tagasi.
Puhaskasum oli 7,4 miljonit eurot, kahanedes aastavõrdluses ligi kolmandiku võrra.
Üheksa kuu müügitulu – 540,7 miljonit eurot – oli võrreldes 2019. aasta sama perioodiga 3,1 protsenti suurem. Kontserni 2020. aasta üheksa kuu maksueelne kasum oli 17,3 miljonit eurot ning puhaskasum oli 11,5 miljonit eurot, teatas Tallinna Kaubamaja Grupp.
“Kevadine koroonaepideemia mõjutas grupi kõiki ettevõtteid, eriti aga Kaubamaja, I.L.U. ja kingakauplusi, mis pooleteiseks kuuks uksed sulgesid,” ütles Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp pressiteates. Esimehe sõnul mõjutas kriis kõige rängemalt moekaupade müüki.
“Siiski on viimastel kuudel jaetarbimine mõnevõrra taastunud ning ka Tallinna Kaubamaja Grupi kolmanda kvartali müügitulu kasvas Eesti jaekaubanduse müügitulu keskmisest kasvust kiiremini. Seda eelkõige 2020. aasta mais omandatud ABC Supermarkets AS-i supermarketite segmenti lisandud müügitulu tõttu,” märkis Puusepp.
Puusepp nentis, et grupi autosegmendi ärimahud kahanesid, kuid väiksemas mahus kui autoturg üldiselt. Tema sõnul avaldasid majandustulemustele mõju ka COVID viirusest tingitud kulutused klientide ja oma töötajate kaitseks ning paljude arendustega seotud ühekordsed kulud.
Jätkuvaks prioriteediks on Puusepa sõnul grupi e-poodide arendamine – näiteks avasid septembris uued e-poed nii ABC King kui ka SHU.
Partnerkaardi programmi kasutajate arv on aastataguse ajaga võrreldes kasvanud ühe protsendi võrra 686 000 kasutajani. Püsiklientide osatähtsus kontserni käibes on pea 87 protsenti.
Selveri supermarketite ärisegmendi 2020. aasta üheksa kuu konsolideeritud müügitulu oli 381 miljonit eurot, mis kasvas aasta varasema perioodiga võrreldes 10 protsenti. Kui mitte arvestada lisandunud ABC Supermarketi kauplusi, siis kujunes segmendi kasvuks 4,5 protsenti.
Kolmanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli 134,5 miljonit eurot, mis on aasta varasema perioodiga võrreldes kasvanud 14,4 protsenti. Supermarketite segmendis oli maksueelne kasum 4,4 miljonit eurot, mida oli eelmise aastaga kolmanda kvartaliga võrreldes 2,1 miljonit eurot vähem. Selveritest tehti 2020. aasta üheksa kuuga 29,9 miljonit ostu ehk 1,3 protsenti vähem kui aasta varem.
Supermarketite segmenti kuulub septembri lõpu seisuga Selveri kauplustekett 54 Selveri kaupluse, 16 Comarketi kaupluse, 2 Delice kaupluse, Solarise toidupoe, e-Selveri, rändpoe ning kohvikuga, kogumüügipinnaga 114 600 ruutmeetrit, ning Kulinaaria OÜ.
Kaubamajade ärisegmendi 2020. aasta üheksa kuu müügitulu oli 58,6 miljonit eurot, mis jäi eelmise aasta samale perioodile 17,3 protsendiga alla. Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 21,6 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodi tulemusest 8,3 protsenti madalam. Kaubamajade segmendi 2020. aasta üheksa kuu maksueelne kahjum – 700 000 eurot – on eelmise aasta sama perioodi tulemusest 1,9 miljoni euro võrra väiksem.
Autokaubandussegmendi 2020. aasta esimese üheksa kuu müügitulu oli 92,5 miljonit eurot, mis jäi 4,5 protsenti alla eelmise aasta sama perioodi müügitulule. Kolmanda kvartali 34,7 miljoni euro suurune müügitulu on eelmise aastaga võrreldes poole protsendi võrra madalam. Aasta esimesel üheksal kuul müüdi grupi autosegmendis kokku 3895 uut sõidukit, millest 1482 sõidukit müüdi kolmandas kvartalis. Segmendi 2020. aasta üheksa kuu maksueelne kasum oli 1,8 miljonit eurot, mis jäi 2019. aasta esimese üheksa kuu kasumist 2 miljonit eurot väiksemaks.
Grupi jalatsikaupluste tänavuse aasta üheksa kuu müügitulu oli 4,8 miljonit eurot, mida oli 22,6 protsenti vähem kui eelmise aasta samal perioodil. Kolmandas kvartalis oli müügitulu 1,9 miljonit eurot, mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12,7 protsenti madalam. 2020. aasta üheksa kuu kahjumiks kujunes 1,6 miljonit eurot.
Kinnisvarade segmendi 2020. aasta üheksa kuu grupiväline müügitulu oli 3,7 miljonit eurot, mis kahanes möödunud aastaga võrreldes 13,1 protsenti. Segmendi kolmanda kvartali grupiväline müügitulu oli 1,4 miljonit eurot, mis vähenes võrdlusperioodil 0,8 protsendi võrra. Segmendi 2020. aasta kolmanda kvartali maksueelne kasum oli 2,9 miljonit eurot, mis ületas eelmise aasta sama perioodi tulemust 5,8 protsendiga.
Tallinna Kaubamaja Gruppi kuuluvad Kaubamaja AS, Selver AS, Kulinaaria OÜ, Viking Security AS, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, UAB TKM Lietuva, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, Forum Auto SIA, Verte Auto SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, OÜ TKM Beauty Holding, AS TKM King, TKM Finants AS ning Rävala Parkla AS.
Tallinna Kaubamaja Grupi 2019. aasta konsolideeritud auditeeritud müügitulu oli 717,2 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil. 2020. aasta esimesel üheksal kuul töötas grupi ettevõtetes keskmiselt 4 726 inimest.