Tuleval laupäeval möödub 131 aastat trammiliikluse alustamisest Tallinnas – esimene tramm läks liinile 1888. aastal.
Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatuse esimehe Deniss Boroditši sõnul on pealinna pikima ajalooga ühistranspordiliik täna paremas seisus kui kunagi varem. „Kasutusel olevad trammid on kas mõne aasta eest soetatud uued rööbassõidukid või siis põhjaliku uuenduskuuri läbi teinud KT-6 ja KT-4 trammid või retrotrammid. Täieliku remondi on tänaseks läbi teinud ka Tondi-Kardiorg, Tondi-Lasnamäe ning Koplisuunaline trammitee ja käigus trammitee pikendus Lennujaamani. Uut logistilist lahendust hakkab pakkuma kavandatav trammiühendus Kesklinna reisisadamaga,“ kirjeldas Boroditš Tallinna trammi tänast päeva.
TLT AS-i trammiteenistuse direktori Andres Arukivi sõnul on tramm jäänud linlaste poolt soositumaks ja enamhinnatud ühistranspordivahendiks. „Tramm on stabiilne, ohutu ja mugav. Oleme pingutanud selle nimel, et muuta trammid linlastele veelgi lähedasemaks, andes valdavale osale neist nimed. Uued CAF trammid kannavad populaarseid naisenimesid, muusikatrammid ja retrotrammid meenutavad riigi ajalugu ja kultuuripärandit. Me kasvame ja areneme koos linnaga, arvestades inimeste vajadusi ja ootusi,“ lisas Arukivi.
1988. aasta 24. augustil alustas sõitu esimene hobutramm ning 1915. aastal alustas Koplisuunaline auru ja mõni aasta hiljem mootortramm. 1925 algas Narva maantee suunal elektritrammi liiklus. 1950-ndatel viidi Kopli liin üle elektrile ning Tallinna trammiteed ühendati läbi kesklinna. 2014. aastal algas Pärnu maanteelt trammitee rekonstrueerimine. 2017. aastaks oli kogu Tallinna trammitee kaasajastatud ning avati liin Tallinna Lennujaama. 2019. aastaks on Tallinnas käigus 70 trammi ning linlaste küsitluse kohaselt peetakse trammi kõige populaarsemaks ning usaldusväärsemaks ühistranspordiliigiks.