Turu-uuringute AS-i poolt selle aasta alguses läbi viidud uuringu alusel on mobiilsidepakkujatest kõige rohkem kliente Elisal, kes pakub teenust 41 protsendile mobiilside klientide turust.
Telia turuosa on 37 protsenti. Tele2 turuosa on võrreldes eelmiste aastatega aga oluliselt langenud ning ulatus selle aasta alguses 22 protsendini, selgus uuringust.
“Kui siiani on Elisa ja Telia turuosad erinenud vaid paar protsenti, siis esmakordsel edestas Elisa Telia turuosa ja saavutas Telia ees ka selge edumaa. Aastaga võitis Elisa juurde uusi kliente nii Telia kui Tele2 arvelt. Tele2 on oma turuosa järjepidevalt kaotanud juba kolm aastat,” ütles Turu-uuringute AS-i uuringujuht Liis Grünberg.
Elisa tegevjuht Andrus Hiiepuu rõhutas, et mobiilside turul saavutatu pole ühe aasta tulemus. “See on samm-sammult ning aasta-aastalt kätte võidetud tulemus, milleni oleme jõudnud läbi järjepidevate ja stabiilsete tegevustike,” lausus ta.
Hiiepuu tõi välja, et saavutatu polegi nii ootamatu, sest eraklientide seas on Elisa mobiilkõne turuliidri positsiooni hoidnud juba alates 2015. aastast. “Kuna valdav enamus mobiilside turu kliendibaasist on erakliendid, siis on turuliidri positsiooni hõivamine loogiline arengusamm,” märkis ta.
Erakliendi segmendis ulatus Elisa turuosa Turu-uuringute uuringu alusel 42 protsendini, Telia vastav turuosa oli 35 protsenti ja Tele2-l 23 protsenti. Mobiilside koguturust moodustavad uuringu alusel omakorda 90 protsenti erakliendid ja 10 protsenti ärikliendid.
Tänavune Turu-uuringute AS-i uuring viidi läbi telefoni-intervjuudena selle aasta alguses ja kokku küsitleti 2006 inimest. Turu-uuringute AS on sarnaseid uuringuid läbiviinud alates 2014. aastast.