Tallinna Lennujaama värske juht Riivo Tuvike ütles intervjuus Postimehele, et firma peab otselendude võrgu laiendamiseks praegu kõnelusi 25-30 lennufirmaga, ent protsess on pikk.

Samas lisas ta, et sellele tuleb mõelda, sest Rail Balticu terminal saab Riias olema täpselt lennujaama juures. “Pärnu inimestel oleks seega väga mugav Riiast lennata ja me peame sellega arvestama,” märkis ta.

Rail Balticu terminal Tallinnas tuleb lennujaamast 500 meetrit eemale

“Ilusa ilmaga ei ole probleemi see vahemaa jalutada, aga kui tulevad novembri vihmased ilmad, siis nii mugav see pole. Oleme sel teemal ka Rail Balticuga rääkinud ja kindlasti räägime ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga, et kuidagi peaks kaks terminali ära ühendama,” lisas Tuvike.

Vastuseks küsimusele, kuidas teha lobitööd, et Tallinnasse tuleks rohkem otselende, ütles Tuvike, et protsess on pikk. “Meil on täna laual ligikaudu 20–30 sihtkohta, mille kallal pidevalt töötame. Kõik algab sellest, kas lennufirmal on ressurssi ehk piisavalt lennukeid,” rääkis lennujaama juht.

Paljudel firmadel on tema sõnul lennukid ülekoormatud ja neil pole võimekust laieneda

“Seejärel läheb matemaatikaks. Iga lennufirma eesmärk on luua kasumlik lennuliin. Seega, meie kommertstiimi töö on lennufirmale ära tõestada, et kui nad hakkavad Tallinnast lendama, oleks neil kohe olemas mingi hulk reisijaid, keda on võimalik ka juurde saada,” rääkis ta.

Selleks et lennuliin oleks kasumlik, on Tuvikese sõnul vaja 40 000 reisijat aastas. “Kui me juba näeme, et mingisse sihtkohta lendab praegu 20 000 reisijat, siis see ligi 20 000 juurde saada on turundusega reaalne. Sealt see pihta hakkab.”

Pildi allikas: shutterstock.com

Lennufirma meelitamises on kultuuriti erinevusi, märkis lennujaama juht. “Euroopas käib müügitöö ettevõtete vahel. Kui lähme ida poole või Lähis-Idasse, siis seal on riiklikul tasandil tähtis roll. Ministri käepigistus viib meid tihti aastaid müügitöös edasi. See on hästi oluline.”

Lähis-Ida osas on lennujaamas jutte olnud näiteks Qatar Airwaysi ja FlyDubaiga. “Suur samm edasi on astutud – riiklikul tasandil on leping sõlmitud. Aga tõsi on see, et otsust pole tehtud ja selle teeb lõplikult lennufirma. Me loodame, et lähiajal võiks see ära tulla,” rääkis Tuvike Postimehele.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi