Uus digitaalne kahjude fikseerimise ja hindamise lahendus võimaldab edaspidi liiklusõnnetuse kahjud telefoni abil üles võtta ning kiirendada kahjude registreerimise ja hindamise protseduuridele kuluvat aega.
Liiklusstatistika kohaselt juhtub kõige sagedamini liiklusõnnetusi just suvekuudel ning ka tänavu on Amservi järelteeninduse juhi Ahti Aasala sõnul liiklejate hulk soojade ilmade saabudes ja piirangute leevenedes märgatavalt kasvanud.
“Hoolimata sellest, et autod muutuvad üha turvalisemaks, ei ole võimalik kõiki õnnetusi ära hoida, sest liiklejate hoolsus ja ohutase on erinevad. Nii juhtubki meil Eestis ühe päeva jooksul statistiliselt keskmiselt 100 kahjujuhtumit,” selgitas Aasala, kelle sõnul on siin oma roll nii ülerahvastatud autoparklatel, kitsastel rannaparklatel kui ka teede remonttöödel, mistõttu autojuhid võtavad tihti keerulistes oludes ette ootamatuid manöövreid.
Kui seni on sõiduki kasutajad pidanud kahjujuhtumi fikseerimiseks ja hindamiseks pöörduma autoesindusse või remonditöökotta, siis nüüd pole see Aasala sõnul enam vajalik. “Täna on suurema osa juhtumite puhul võimalik kõik remondile eelnev teha ära kohale sõitmata, kasvõi õnnetuspaigas kohapeal, ning selleks on vaja vaid mobiiltelefoni,” kirjeldas Aasala, kuidas digitaalne kahjukäsitlus muudab seni aega nõudnud protsessi lihtsamaks.
“Oleme koos Amserviga teinud kliendile väga lihtsaks ja mugavaks ka kahjuteavituse edastamise seltsi ja remonditöökotta. Klient ei pea muretsema kindlustusjuhtumi tüübi ja seltside kontaktide pärast ning ei pea tulema kohapeale, vaid saab lihtsalt Amservi kodulehel kahjuteate edastatud,” selgitas IIZI Kindlustusmaakleri juht Igor Fedotov. “Võimalus tuua auto töökotta alles remonttöödeks võimaldab korduvate sõitude ja asjaajamise arvelt korralikult aega kokku hoida,” lisas Aasala, kelle sõnul on tegemist on unikaalse ja uudse lahendusega, mis hõlbustab asjaajamist ja kiirendab sõiduki aega remondis.
“Sündmuskohal on esmatähtis kahju fikseerimine ja õnnetuse olukorrast ning auto vigastustest võimalikult paljude piltide tegemine. Hiljem saab Amservi kodulehe e-broneeringute keskkonnas sisestada kahjuteate jaoks vajalikud andmed, fotod kahjustustest ning valida remondiks sobiva esinduse. Kahjuteade saab seltsi esitatud ja autoteenindus saab kohe tööle hakata” selgitas Aasala. Selliselt loodud kahjuteade jõuab tema sõnul remonttööde kalkulatsiooni koostamiseks otse kindlustusseltsi ja Amservi esindusse ning koopia kahjuteatest saadetakse auto kasutajale.
“Juhul kui saadetud piltidest ei ole võimalik tuvastada, kui ulatuslikud on sõiduki vigastused, võidakse paluda lisapilte või kasutada parema ülevaate saamiseks Caroom rakendust. Äärmisel juhul palutakse sõidukijuhil tulla kohapeale autot näitama,” selgitas järeteeninduse juht koostöös Iizi Kindlustusmaakleriga välja töötatud digitaalse kahjukäsitluse toimimist.