Riigikogu majanduskomisjon otsustas saata täiskogule esimeseks lugemiseks laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seaduse ning tulumaksuseaduse muutmise eelnõu, millega täpsustatakse laevandussektori ettevõtete tulumaksu erirežiimi ja viiakse see kooskõlla Euroopa Liidu (EL) riigiabi reeglitega.
Eelnõu on täiskogus esimesel lugemisel kolmapäeval, teatas riigikogu pressiteenistus.
Tulumaksu erirežiim loodi riigikogus tänavu 13. veebruaril vastu võetud seadusega, mille jõustumine sõltub Euroopa Komisjonilt saadavast riigiabi loast. Seadusega määrati kaubalaevade ja väljapoole EL-i rahvusvahelisi sõite tegevate reisilaevade personali töötasule tulumaksumääraks 0 protsenti.
“Teeme kõik, mis võimalik, et Eesti lippu kandvate laevade arv suureneks. Sellega paraneb Eesti kui mere- ja laevandusriigi rahvusvaheline maine ning seeläbi peaks juurde tulema töökohti merel ja kasvama ka tööhõive kaldasektoris. See kindlustaks ühtlasi ka täiendavad laekumised riigieelarvesse,” ütles majanduskomisjoni esimees Sven Sester pressiteates.
Majanduskomisjoni liige Annely Akkermann ütles, et muudatused loovad eeldused, et Eesti reederid saavad taas masti tõmmata sini-must-valge lipu. Prognooside kohaselt võiksid muudatused tuua 2025. aastaks Eesti lipu alla tuua mitusada suurt merelaeva.
“Tänaseni on Eestis mereäri maksustatud nii kõrgelt, et rahvusvahelises konkurentsis ellu jäämiseks vahetas 2014. aastal viimane kaubalaev Eesti lipu konkurentsivõimelisema lipu vastu. Seadusemuudatuste jõustumisel saavad oma laevad Eesti lipu alla tuua nii Eesti kui ka teiste riikide reederid,” märkis Akkermann.
“Rahvusvahelised uuringud on näidanud, et üks töökoht merel loob kolm töökohta maal. Nende eelnõude jõustumisega avame Eesti riigikassa seitsme aasta jooksul 90 miljonile eurole,” lisas ta.