Oktoobris müüdi Eestis 2057 uut sõiduautot, mida on 19,7 protsenti rohkem kui eelmisel aastal.
Suured kasvunumbrid on siiski tingitud ebaproportsiaalsetest võrdlusandmetest ja täpsemat olukorda turul näitab kümne kuu müük, mis tänavu ületab möödunud aasta sama perioodi tulemuse 1,9 protsenti. Kokku on tarbijad tänavu ostnud 22 675 uut sõiduautot, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).
Kümne kuu kokkuvõttes on kõige populaarsemaks segmendiks keskmised maasturid, milliste osakaal moodustab veidi enam kui veerandi ehk 25,8 protsenti kõigist autodest. Kaugele maha ei jää ka väiksemate keskklassi autode segment 23,2-protsendise osakaaluga. Oktoobris müüdi hübriidautosid 218, CNG gaasiautosid 67 ja elektriautosid 3.
Automarkidest edestas oktoobris Toyota napilt kolme autoga Škodat ja neid müüdi vastavalt 316 ja 313. Kolme hulka jõudis ka Volkswagen 187 müüdud sõiduautoga. Mudelite esikolmiku moodustasid oktoobris Fiat 500, Toyota RAV4 ja Škoda Octavia.
Vastupidiselt sõiduautode müügi kasvamisele jätkub langus tarbesõidukite turul, kus oktoobris müüdi 15,4 protsenti vähem sõidukeid võrreldes mulluse oktoobrikuuga. Kümne kuu kokkuvõttes on tänavu antud klientidele üle 5036 uut tarbesõidukit, mida on 8,4 protsenti vähem kui eelmise aasta samal perioodil.
Markidest oli oktoobris populaarseim Citroën, mida müüdi 88. Järgnesid Peugeot ja Toyota, vastavalt 57 ja 56 müüdud tarbesõidukiga. Veokite segmendis oli edukaim Scania 25 veokiga.