Nutitelefoni kasutamise osakaal on e-ostlejate hulgas kasvanud 14%-lt 2016. aastal 29%-ni 2018. aastal, ületades juba lauaarvutit ja jõudes praktiliselt samale tasemele sülearvutiga.
International Post Corporationi iga-aastase piiriülese e-kaubanduse uuringu kohaselt on nutitelefonist saamas sülearvuti kõrval põhiline vahend e-kaubanduse ostude sooritamiseks.
Omniva pakiäri juhi Andre Veskimeistri sõnul tähendab see, et nii e-kaupmehed kui ka tarnijad peavad panema järjest rohkem rõhku sellele, et ostu sooritamine ja selle kättesaamine oleks ka mobiilses keskkonnas võimalikult mugav.
“Mobiil on tulnud, et jääda ning sellega peab arvestama kogu oma väärtusahelas ka e-kaubandus. Ostmine, maksmine ja paki saatmine peab kolima mobiili ning võitja on see, kes selle kõige mugavamal ja kliendisõbralikumal moel ära teeb,” ütles Veskimeister.
“Aastal 1995, mil esimest korda sai mobiiliga hakata SMS-e saatma, arutleti meedias tõsimeeli, et kes küll on see veidrik, kes tahaks telefoniga teksti edastada. Käesoleva aastatuhande alguses küsiti esimese mobiilse interneti tulekul sama retooriliselt, kas keegi teab kedagi, kel oleks vaja telefoniga internetis käia. Paegu tunduvad need arutelud naljakad ja tagurlikud, kuid üha rohkem näeme sama olukorda ka nutitelefonist ostlemise juures,” lisas Veskimeister.
Pakiliiklus nutitelefonis
Veskimeistri sõnul on e-kaubanduse edu toetamiseks vaja ka toimivat logistikat. “Inimene tahab ju oma tellitut kätte saada. Veel enam – ta tahab pidevalt, soovitavalt lausa reaalajas näha, kus tema pakk käesoleval hetkel asub ja kõige enam muidugi olla pidevalt informeeritud, millal see temani jõuab,” ütles Veskimeister.
Logistikaettevõtetele tähendab see, et ka kõik jälgimissüsteemid peavad olema mugavalt kasutatavad nutitelefonis. “Klient peab saama nutitelefonis öelda, kas prognoositav paki kättesaamise aeg ja koht talle sobivad ning muuhulgas peab tal olema võimalus seda soovi korral muuta,” lisas Veskimeister.
Käesoleval aastal on Omniva keskendunud logistikakeskuse tööprotsesside täiustamisele ning pakiteenuste kvaliteedi tõstmisele. Tänu mitmele infosüsteemi arendusele ning logistikakeskuse sissetöötamisele on ettevõte viinud oma teenusekvaliteedi seni kõrgeimale tasemele.
Veskimeistri sõnul on Omniva jaoks järgmise aasta prioriteediks e-teeninduskeskkonna uuendamine nii äri- kui eraklientidele. “Muudame erinevate teenuste vahel orienteerumise klientide jaoks lihtsamaks ning pakkide vormistamise mugavamaks ja kiireks. Seda kõike eelkõige just nutitelefonis. Kusjuures uue mobiilse pakivormistamise rakenduse beetaversiooni ning erakliendi eelistuste andmebaasi toome turule juba veel sel aastal,“ kinnitas Veskimeister.
Augustikuus oli ettevõtte pakiautomaaditeenuse klientide soovitusindeks (NPS) rekordilised 71%, mis tähendab, et 7 inimest kümnest soovitavad sama teenust ka oma tuttavatele. Läheneva aastalõpu eel paneb aga Omniva juba praegu klientidele südamele, et jõulukinkide tellimist ei jäetaks viimasele minutile.