Tallinna linn rajab lähiaastail Kesklinna ja sellega piirnevatesse linnaosadesse hulganisti uusi ja täiendab olemasolevaid rattateid.
Investeeringuid selleks plaanitakse teha nii linnaeelarvest kui ka Euroopa Liidu vahenditest ning suurt rõhku pannakse kogukondade kaasamisele.
“Meie eesmärgiks on järk-järgult viia ellu Tallinna rattastrateegia ning soodustada jalgratta muutumist igapäevaseks sõiduvahendiks. Lähiaastate prioriteediks saab olema rattateede põhivõrgu väljaehitamine Kesklinnas ja sinna suunduvatel teedel. Investeeringud on planeeritud nii linna enda kui ka Euroopa Liidu struktuurfondide vahenditest. Osa lõikudega seoses saab plaanidest rääkida juba täna, täpsem ajakava selgub aga käesoleva aasta lõpuks,” selgitas kommunaalvaldkonna eest vastutav abilinnapea Vladimir Svet.
Rattataristu väljaehitamine jaguneb mitmes etapiks. Esiteks ehitatakse juba tänavu välja terve rida rattatrajektoore Vana-Kalamaja, Jõe, Pronksi ja Tulika tänavatel. Lõpusirgel on Sadama tänava rattatee rajamine. Hobujaamast sadama poole suunduv rattatee valmib koos Vanasadama trammiliiniga, rajatakse ka Poska tänavat ja Reidi teed ühendav rattatee lõik.
Paljudes kohtades eeldab rattateede rajamine tihedat koostööd võrguvaldajatega ja tänavaruumi kapitaalset ümberehitamist. Sellel aastal algavad projekteerimistööd, mille eesmärgiks on Kesklinna põhiliste magistraalide rattasõbralikumaks muutmine lähiaastatel. Suurematest tänavatest lähevad projekteerimisse Toompuiestee, Kaarli puiestee, Endla, Luise ja Paldiski mnt, neile lisanduvad ka Lastekodu, Tehnika, Veerenni ja Kotka tänavad ning veel mitmed väiksemad teed. Esimesed objektid sellest loetelust lähevad ehitusse järgmisel aastal, kuid täpne objektide loetelu võib muutuda.
Peale peatänava projektiga seotud küsimuste lahendamist asutakse rajama kvaliteetseid rattateid ka Pärnu- ja Narva maanteele. Rattateed rajatakse veel Liivalaia tänavale, mille projekteerimine saab alata selle aasta teises pooles, kui on valminud uute trammikoridoride uuring.
Et tänavate tervikprojekteerimine võtab aega, soovib linn veel sellel ja järgneval aastal muuta ratturitele turvalisemaks terve rea ristmikke ja ühistranspordipeatusi. Väikeste projektidena luuakse uut ja kiiret lahendust Majaka-Lasnamäe tänavate ristmikule, Vabaduse väljaku ümbruses olevatele peatustele, korrigeeritakse Gonsiori tänava ristmikke ja veel mitmeid kohti. Kohati aitavad need sammud muuta olemasolevaid lahendusi, mõnes kohas asendavaid neid hiljem terviklikud projektid.
Olemasolevatele punastele rattaradadele otsitakse viise nende paremaks eraldamiseks sõiduteest erinevate liikluskorralduslike lahendustega. Omaette küsimuseks on edaspidi punase värvi kasutamine sõiduradade paremaks tähistamiseks. Selleks ootab linn uuringut, mis peaks vastama küsimusele, miks nad ei ole talvistes tingimustes vastu pidanud, ehkki vastav tingimus oli töövõtja poolt lubatud.
“Kokku soovime rajada Kesklinna ligikaudu 40 km uusi rattateid. Kaasame kindlasti kohalikud kogukonnad nii uute tervikprojektide väljatöötamisse kui ka väiksemate muudatuste teostamisesse. Esimesed eskiisid saame aruteluks avalikustada juba lähinädalail. Meil on linna rattasõbralikumaks muutmisega pikk tee minna ja me oleme valmis selle nimel pingutama,” lisas abilinnapea Svet.