Õpilaste teadustööde riikliku konkursi võitsid tänavu gümnaasiumiastmes Hugo Treffneri Gümnaasiumi õpilane Hipp Saar ja Reaalkooli õpilane Anna Pauliina Rumm ning põhikooliõpilastest tunnistati parimaks Risti Põhikooli õpilane Anni Hipp Visla ja Kristin Poopuu Saaremaa Ühisgümnaasiumist.

Konkursikomisjoni esimees, Eesti Rahva Muuseumi teadusdirektor Pille Runnel tõi esile, et selle aasta konkursil oli silmapaistvaid töid palju väga mitmes valdkonnas ja seda on näha ka preemiate jaotumisest, teatas teadusagentuuri pressiesindaja esmaspäeval BNS-ile.

“Praegu, ülemaailmses senikogematus kriisiolukorras selgus üsna kiiresti, et maailmas ei ole vaja mitte lihtsalt arvajaid, vaid professionaalseid ja hea väljaõppega eksperte, sealhulgas teadlasi, kes oskavad küsida õigeid küsimusi ja neile usaldusväärsel viisil vastuseid otsida. Teadust on maailmas seisvate küsimuste lahendamiseks vaja järjest enam. Seepärast loodan, et uurimistööde kirjutajate huvi teaduse vastu jätkub ka tulevikus ja nad asuvad sarnaselt praeguste uurijatega neile paljudele meie ees seisvatele küsimustele vastama,” rääkis Runnel. 

Välja antakse 12 riiklikku preemiat põhikooli- ja gümnaasiumiastmes. Parimate seast valiti välja ka kolm Eesti esindajat sel sügisel Hispaanias toimuval Euroopa Liidu noorteadlaste konkursil. 

Tänavu juba 19. korda toimunud konkursil osales selle ajaloos rekordiline arv uurimistöid – 195 tööd 218 õpilaselt. 

Varasematel aastatel on õpilaste teadustööde konkursi lõppvoor toimunud aprilli keskel õpilaste teadusfestivalil, kus 100 parimat on esitlenud  oma töid stendiettekannetena.  Kuna 14. ja 15. aprilliks kavandatud õpilaste teadusfestivali eriolukorra tõttu ei toimu, jäävad sel aastal ära nii stendiesitlused kui ka pidulik autasustamine.

Pille Runnel tõdes, et kuna tööde autoritega ei olnud seekord võimalik silmast silma kohtuda, oli hindamistöö keerukam. “Õpilaste teadustööde konkursi puhul on ainulaadne see, et tekkinud lisaküsimustele saab vastuse teadusfestivali otse töö autoritelt endile. Näiteks, miks püstitati uurimisküsimus ühel või teisel viisil, miks kasutati ühte või teist uurimismeetodit, kas ja kuidas uurimisteemaga saaks edasi liikuda ja nii edasi,” rääkis ta.

Kuna festivali toimumise aeg on valitud kooskõlas konkursside ajakavade ja koolide õppetöö korraldusega, ei oleks üritus selle edasilükkamisel oma eesmärki täitnud. 

Konkursi eesmärk on tõsta laste ja noorte huvi meid ümbritseva maailma vastu, toetada koolides toimuvat uurimuslikku õpet ja julgustada noori juba koolis uurima probleeme, mille lahendamine oleks oluline ka teistele.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi