Kolm Eesti ettevõtet said mullu keset koroonakriisi Luminori eestvedamisel endale uued veebipoed ning ettevõtjat kinnitavad nüüd, et uued kanalid on ennast juba praeguseks õigustanud ning külastatavus on suurenenud.
„Eelmise aasta kevadel panime kokku erinevate Eesti e-kaubanduse ja digiturundusettevõtete ekspertidest koosneva meeskonna, kes panustasid oma teadmiste, aja ja olemasolevate teenustega kolme ettevõtte e-poe käivitamisse või olemasolevate lahenduste arendamisse,“ rääkis Luminori kliendikogemuse juht Kristjan Jasinski. „Algatus startis samaaegselt kõigis kolmes Balti riigis ja projekti eesmärk oli tulla kohalikele ettevõtetele toeks ajal, kui e-äri olemasolu võis olla nende püsima jäämiseks elulise tähtsusega.“
Luminor uuris, kuidas programmis osalenud ettevõtted nüüd, kui poodide käivitusest on omajagu aega möödas, kogemusele tagasi vaatavad ja mida see neile õpetas.
Luminorile Eestis laekunud 92 avaldusest osutus üheks kolmest väljavalitust tuntud jaapanipärane toidukett Tokumaru, keda nõustasid ShopRoller, OCTA ja Lumav Commerce. Oma esimese restorani avas Tokumaru juba 2014. aastal ning on lisaks Tallinnale ja Tartule laienenud ka üle lahe Helsingisse, kuid koroonakriisi alguses kiiruga tehtud veebileht oli jäänud ettevõtte enda arengust mitu sammu maha. Eriti vajas tähelepanu just restoranist kaasaostmist võimaldava funktsiooni arendamine, mis ettevõtte kaasasutaja Kadri Vahe sõnul on restoranide jaoks majanduslikult väga oluline teenus.
„Toitlustusvaldkonnas teenust pakkuvad toidu tellimise platvormid võtavad meeletut vahendustasu ja enda leht annab siin kindlad eelised. Nüüdseks on tänu Luminori pakutud toele Tokumaru enda e-poe müügiosakaal umbes 10 protsenti kogu kaasamüügi mahust. Eesmärk on see protsent saada 30 protsendi peale,“ lisas Vahe.
Projektis osalenud Pärnu Maarja-Magdaleena Gildi tegevjuht Stella Laur peab isiklikus plaanis suurimaks õppetunniks saadud teadmist, et mõned asjad võivad kujuneda kardetust lihtsamaks. Gildi e-poe ehitamise juures saadi abi WebHuntilt, Lumav Commerce’ilt ja REKfotolt nii IT-toe kui tootefotode näol. Kõige suuremaks boonuseks on kujunenud Maarja-Magdaleena Gildi uue e-poe juures võimalus lisaks toodetele ka töötubasid broneerida. „Gildi maja suurim väärtus on siiski kahtlemata füüsiline külastus ja seeläbi saadavad emotsioonid,“ selgitas Laur.
Kolmas programmi valitud ettevõte oli ka Tartumaal asuv juurviljade hulgimüügiga tegelev Luxveg OÜ, kellele tulid appi Voog, Sviiter ja Lumav Commerce. Luxvegi juhataja Toomas Soopere võtab projekti kokku vanasõnaga „kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem“. Sama mõte kõlas läbi kõigi kolme osalenu tagasivaatest – kevadine olukord oli erakordselt raske ja hirmutav, seda eriti väiksemate ettevõtete jaoks, kelle jaoks e-äri arendamine polnud varasemalt kuulunud prioriteetide hulka. Luxvegi jaoks tuli Soopere hinnangul e-poe omamine ettevõttele kasuks uue suhtluskanalina, mis on meelitanud muuhulgas ka tavakliente ajakohast ja hästi toimivat kodulehte rohkem külastama.
Kõik projektis osalenud ettevõtete esindajad nõustusid, et Luminori projektis osalemine andis neile vajaliku tõuke tegelda oma äri osaga, mille arendamine oli olnud plaanis juba pikemat aega, kuid mis tundus olevat suur ja keeruline samm. Nüüdseks on kõik projektis osalejad saanud oma e-ärid sujuvalt toimima ja on tänulikud Luminorilt saadud hoo eest sellel finantsiliselt niivõrd keerulisel ajal.