Saaremaa vallavalitsus otsustas uusi mustkatteid teedele mitte rajada, kuid sellevõrra panustatakse enam kruusakattega vallateede remonti, kirjutab Saarte Hääl.
Abivallavanem Mikk Tuisk ütles, et esialgsete plaanide järgi oli uusi mustkatteid plaanis rajada 20 kilomeetrile. See lükkub nüüd järgmisse aastasse, küll aga tehakse sel aastal korduspindamist olemasolevatele mustkatetele.
Umbes 100 kilomeetrit ehk veidi rohkem kui tavapäraselt on kavas remontida kruusateid ja valmistada ette aluseid järgmise aasta mustkatete rajamiseks. Enne remonditavate teelõikude üle otsustamist küsib vallavalitsus nõu osavallakogudelt.
Tuisk selgitas, et mustkatete riigihangetega peaks tegelikult minema välja juba täna-homme, kuid kuna maailmaturul valitseb segadus ja ehitajad ei julge hindu pakkuda, siis leidis vallavalitsus, et targem on panustada kohalikele materjalidele ja kindlamatele hindadele.
Mustkatete ehitamise põhikomponent bituumen on viimase kuuga kallinenud kaks korda. Samuti on tõusnud graniidi hind, mida on ka keeruline Eestisse sisse tuua, sest seni tegelesid sellega põhiliselt Vene Föderatsiooni lipu all sõitvad kaubalaevad.
Lisaks vallavalitsusele korraldab Saaremaa teedel sel aastal mitmel pool kruusateede remonti transpordiamet. Nii paigatakse kruusateed Võlupe-Linnaka riigiteel 3,5 kilomeetrit, Järise- Asuka teel ligi 9 kilomeetrit ja Viki- Kurevere teel umbes kilomeetrisel lõigul.
Sel aastal algab transpordiameti tellimusel ka kolme silla remont. Need on Londi sild, mis asub Käesla-Karala-Loona teel, Abja sild Karja-Laadjala teel ja Upa sild Upa-Leisi teel.
Kuressaare-Kihelkonna-Veere ja Kuressaare Marientali teel on sel aastal kavas liiklusohtlike kohtade ümberehitus. Kahes kohas linna ümbruses, Roomassaares ja Kuivastu maantee alguses, on planeerimisel mustkatte taastusremont.