Tööandja brändingu agentuuri Instar poolt 11. aastat läbi viidud õpilaste töö-ootuste ja tööandja maine uuringu tulemusena on 2020. aastal Eesti tudengite poolt hinnatud atraktiivseimaks tööandjaks Microsoft Estonia OÜ, ühtlasi seadsid töötajad etteotsa ka Apollo Groupi ja Transferwise´i.

Üle-eestilise kõrgkoolide õpilaste uuringu järgi soovis 2020. aastal Microsoftis töötada 54 protsenti tudengitest. Eesti kogenud töötajate eelistatuim tööandja on Transferwise Ltd Eesti filiaal, kus soovib töötada 60 protsenti vastajatest. Eesti kutsekoolide õpilaste hinnangul on kõige atraktiivsem tööandja Apollo Group OÜ, kus soovib töötada 51 protsenti kõigist kutsekoolide õpilastest.

Atraktiivse tööandja kvaliteedimärgiga tunnustatakse tööandjaid täna Noblessneri valukojas toimuval Instari ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoja poolt korraldataval Atraktiivsete Tööandjate Päeval.

Eesti tudengite uuringut on läbi viidud alates 2010. aastast ja selle 11 aasta jooksul on Microsoft sageli pääsenud atraktiivseimate tööandjate esikümnesse, kasvatades aasta-aastalt  oma atraktiivsust.

Microsoft Eesti Arenduskeskuse personalijuht Merle Liisu Lindma märkis, et Microsofti Eesti kontorites on võimalik teha eristuvat tööd. “Oleme ainus Suure Kuuiku ehk Microsofti, Apple´i, Google´i, Facebooki, Amazoni ja Tesla tehnoloogiaettevõtte üksus Eestis. Sajad meie insenerid arendavad koos maailma tippudega globaalse haardega pilveteenuseid ja tooteid nagu Microsoft Teams. Ilma meie inimeste pingutusteta ei oleks miljonitel kasutajatel üle maailma võimalik õppida või teha kaugtööd. Kuna meie teenuseid kasutab järjest rohkem inimesi, otsime oma meeskonda pidevalt uusi töötajaid. Pakume töötajatele head palka, piiramatuid õppimis- ja arenemisvõimalusi ning selget karjääriredelit.“

Kutsekoolide õpilased hindasid atraktiivseimaks tööandjaks Apollo Groupi teist aastat järjest. „Oleme püüdnud Apollos teha kõike selle nimel, et pakkuda noortele rohkeid võimalusi eneseteostamiseks. Püüame igati vastu tulla tööaegade paindlikkusega ning anda koolis õpitule juurde lisaks reaalset praktilist kogemust ning võimaluse saada meilt ka esimene juhtimiskogemus. Üheks suurimaks tugevuseks meie jaoks on just need apollokad, kes on kasvanud koos ettevõttega. Ja neid apollokaid on väga palju,“ sõnas Apollo Group esindaja Kristiina Tinn.

Tööandja brändingu agentuur Instar viis aprillis-mais läbi üle-eestilised kõrgkoolide, kutsekoolide ja kogenud töötajate tööootuste ja tööandja maine uuringud, millele vastas kokku üle 6100 inimese.

“Töötajate ootuste mõistmine ja nendele vastamine on ettevõtjate jaoks kasvava tähtsusega, sest konkurents tööjõuturul hea töötaja järgi on hoolimata kriisist väga suur ega vähene ka tulevikus, ning aina enam otsitakse inimesi, kes lisaks kindlate tööülesannete täitmisele, aitaks ka ise kaasa mõelda ja algatada protsesse, mis ettevõtte edukusele kaasa aitavad ning oleks valmis muutuvas olukorras ja töörollis kiiresti kohanema,” sõnas Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts.

„Sel aastal hindasid vastaja 230 Eesti organisatsiooni atraktiivsust ja aasta- aastalt on kõigi tudengite hulgas, sõltumata nende erialast, kasvanud IT-sektori tööandjate atraktiivsus,“ kommenteeris uuringu tulemusi tööandja brändingu agentuuri Instar tegevjuht Kersti Vannas.

Töötasust ei saa mööda vaadata ja viimase üheteist aasta jooksul, mil uuring on toimunud, on Eesti tudengite netopalga ootus kasvanud 1,8 korda. Aastaga on kasvanud kooli kõrvalt töötavate tudengite netotöötasu, mis oli 2019. aastal 998 eurot kuus ja 2020 aastal 1062 eurot kuus. Sealjuures on noorte netopalgaootus tõusnud aastaga ainult kahe euro võrra 1763 euro peale kuus. 2019. aastal oli noorte netopalgaootus 1761 eurot kuus.

2020. aastal on ettevõtjaks saamise huvi vähenenud. 21 protsenti soovib olla ise enda tööandjaks, samas 56 protsenti tudengitest teha erasektoris palgatööd ja 22 protsenti töötada avalikus sektoris. Kolmandas sektoris soovib töötada üks protsent vastanutest.

2020. aastal on tudengite hinnangul kaks kõige olulisemat töökohavalikut mõjutavat tegurit organisatsioonipoolne töötajate võrdne ja aus kohtlemine ning hea sisekliima organisatsioonis, mida hinnati kõige olulisemaks 47 teguri seast. 2010. aasta olulisim valikukriteerium oli huvitav ja arendav töösisu ning võrdne kohtlemine oli alles neljandal kohal.

„Viimastel aastatel oleme märganud nihet noorte hinnatavate väärtuste osas: järjest olulisemaks on muutumas altruistlikud väärtused nagu võrdsus ja ausus ning keskkonnateadlik käitumine,“ rääkis Vannas. „Noorte jaoks on töökoha valimisel saanud määravamaks väärtuste ja tõekspidamiste sobivus tööandjatega, mistõttu muutub üha tähtsamaks organisatsiooni tööandja väärtuspakkumine, mille alusel väärtuste sobivust hinnatakse.“

Koroonakriisi mõjub avaldub suurenenud ebakindluses sobiv töökoht leida. 39 protsenti noortest pole kindlad, kas nad leiavad peale kooli lõpetamist oma ootustele vastava töö. Kõige enam soovitakse leida erialast tööd Eestis, kuid 40 protsenti tudengitest oleks väga huvitatud erialasest tööst välismaal.

Töö otsimisel ja tööandja kohta info hankimisel peab 93 protsenti vastajatest oluliseks kanaliks tööandja kodulehte. Järgnevad praktikantide programmid ja töövahenduskeskkonnad. 90 protsenti noortest peavad oluliseks infokanaliks tööandja kohta informatsiooni ja soovitusi organisatsiooni töötajate poolt.

„Edukas tööandja suudab kõnetada oma tulevast töötajat ja tegeleb järjepidevalt enda kui tööandja loo levitamisega. Ta julgeb proovida uusi sõnumeid, kanaleid ja kaasab oma töötajaid tööandja saadikutena, sest oma töötaja soovitus on üks väärtuslikemaid relvi. Organisatsioonid, kes soovivad olla edukad, peavad kasutama õigeid tööriistu. Karjäärileht, videosisu ja sotsiaalmeedia on tegurid, millega alustada,“ ütles Kersti Vannas.

Tööandja maine uuringus osales üle 6100 kogemusega töötaja ja õpilase majanduse, infotehnoloogia, ehituse, humanitaar, inseneri, logistika ja teistelt kutse-, bakalaureuse, magistri- ja doktoriõppe erialadelt. Uuringut viiakse läbi alates 2010. aastast.

Atraktiivse tööandja kvaliteedimärgiga tunnustatakse tööandjaid reedel Noblessneri valukojas toimuval Instari ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoja poolt korraldataval atraktiivsete tööandjate päeval.

Kaubandus-Tööstuskoja juhi Mait Paltsi sõnul on tal rõõm näha, et atraktiivsete tööandjate hulgas on aina rohkem ettevõtteid, kus on tähtsad reaalainetest tulenevad oskused ja teadmised. “See innustab meie noori veelgi enam valima õpinguteks just neid valdkondi, mis annavad eelise Eesti ettevõtetele tulevikus ning aitavad kaasa ka teadmismahuka majanduse arengule.”

2020. aasta Eesti tudengite tööootuste uuringu 10 atraktiivseimat tööandjat 230 hinnatud organisatsiooni hulgas:
1          Microsoft
2          TransferWise Ltd Eesti filiaal
3          Pipedrive OÜ
4          Cleveron AS
5          AS LHV Pank
6          AS Tallinna Lennujaam
7          Swedbank AS
8          Eesti Rahvusringhääling
9          Telia Eesti AS
10        AS Tallink Grupp

2020. aasta Eesti kutsekoolide tööootuste 10 atraktiivseimat tööandjat (219 hulgast):
1          Apollo Group OÜ
2          Radisson Blu (Hotell Olümpia)
3          Fazer Eesti AS
4          Politsei- ja piirivalveamet
5          Hilton Tallinn Park
6          Swissotel Estonia OÜ
7          Sokotel AS (Viru, Estoria hotell)
8          AS A Le Coq
9          Finnair Business Services OÜ
10        Coca-Cola HBC Eesti AS

Eesti kogemustega töötajate atraktiivsemad tööandjad 2020.a 227 hinnatud organisatsiooni hulgas:
1          Transferwise Ltd Eesti filiaal
2          AS LHV Pank
3          Microsoft Estonia OÜ (sh Skype)
4          Eesti Energia AS
5          Pipedrive OÜ

2020. aasta majandustudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (230 hulgast):
1          Transferwise Ltd Eesti filiaal
2          AS LHV Pank
3          Microsoft
4          Swedbank AS
5          Pipedrive OÜ

2020. aasta IT tudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (230 hulgast):
1          Microsoft
2          Transferwise Ltd Eesti filiaal
3          Pipedrive OÜ
4          Veriff OÜ
5          Cybernetica AS

2020. aasta õiguse eriala tudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (230 hulgast):
1          Justiitsministeerium
2          Välisministeerium
3          Riigikohus
4          COBALT
5          Advokaadibüroo Lextal

2020. aasta tehnika eriala tudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (230 hulgast):
1          Nordecon AS
2          Merko Ehitus AS
3          YIT Eesti  AS
4          Cleveron AS
5          ABB AS

2020. aasta meditsiini eriala tudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (117 hulgast):
1          SA Tartu Ülikooli Kliinikum
2          SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla
3          AS Ida-Tallinna Keskhaigla
4          Fertilitas Erahaigla
5          Tartu Ülikool

2020. aasta humanitaarerialade tudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (230 hulgast):
1          Haridus- ja Teadusministeerium
2          SA Innove
3          Sotsiaalministeerium
4          Kultuuriministeerium
5          Eesti Rahvusringhääling

Instar on tööandja brändingu agentuur, mis tegeleb 2007. aastast tööandja maine alaste uuringute läbiviimisega ja tööandja brändingu täisteenuste pakkumisega Balti riikides ja Soomes.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi