Majandus- ja taristuminister Taavi Aas kohtus reedel Saaremaa ja Hiiumaa vallajuhtidega laevaostu küsimuses – ühiselt jõuti otsusele, et uus laev on kasutatud laevast mõttekam lahendus, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM).

“Soovisin näha, millist laeva eelistavad saarte elanikud ning võtsime vastu ühisotsuse, et nii Saaremaale kui Hiiumaale on parim uue laeva ehitamine,” ütles Aas, kelle sõnul oli oluline, et saarte elanikud saaksid endale soovitud lahenduse.

Kaalukausil oli 10 aasta vanune laev, mille peaks ümber ehitama ning kasutatud laev jõuaks liinile järgmise aasta suvel. Teine valik, mille olulisust nägid ka saarlased ja hiidlased, oli soetada uhiuus laev, mille saab ehitada vastavalt saarlaste vajadustele ning laeva saaks kasutada varulaevana ka Hiiumaa liinil. Samuti on uus laev keskkonnasõbralikum.

Omavalitsuste esindajad tõdesid ühiselt, et ollakse valmis ootama veel kolm suve, et viia praegune hea laevaühendus veelgi paremaks.

“Saarlased on täna olemasoleva praamiühendusega pigem rahul. Tipphooajal on küll järjekordi, kuid need ei ole midagi ületamatut. Pigem räägime hea teenuse viimisest väga heaks,” märkis Saaremaa vallavanem Madis Kallas. “Vaadates viimaste aastate praamiühendust ja lahendusi, pole kindlasti probleemiks Saaremaa kogukonnale, et uus praam tuleb liinile kolme suve pärast.”

Uut laeva on oodata liinile 2022. aasta sügisel. Saarlaste eelistustele vastav laev võimaldab tulevikus ka vajadusel Hiiumaa liinile appi minna, kuna uus laev oleks madala süvisega. Seni kasutatakse edasi viimaste aastate lahendusi. Uue laevaga on võimalik viia aastaringne sõitjatevedu paremale tasemele. Ühtlasi aitab uus laev täita Eesti kliimapoliitika eesmärke.

Saaremaale sõitjate arv on viimastel aastatel järjepidevalt kasvanud, mistõttu oli oluline leida püsiv ja stabiilne lahendus.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi