Uus aasta, uued tehnoloogiad, uued viisid kuidas inimesed veebirakendustes käituvad. Mida uut toob meile aasta 2021?

Mis on need popid trendid, mida järgida ning tehnoloogiad, millega kursis olla, et olla konkurentidest samm eespool. Loe altpoolt lähemalt!

Mobiil, siis mobiil ja mobiil ja alles siis desktop

Google teavitas 2018, et hakkab veebilehtede indekseerimisel lähtuma mobile-first põhimõttest ehk linkide ja sisu prioriteediks saab veebi mobiilivaade. See initsiatiiv kandub edasi ka 2019. aastasse, kus veebidisainerid peavad mobiilsele versioonile suuremat rõhku panema.
Kohalduvasse veebi ning mobiilsesse optimeerimisse ei saa enam suhtuda kui „hea-et-olemas-on“ täiendusse, vaid teadvustama, et digitaalses konkurentsis on need võtmefaktoriteks.

Pildi allikas: e-lahendused

Minimalism on võti

Minimalism on kõige traditsioonilisem ja ajatum digidisaini trend, minimalistlik veebilahendus on alati n-ö kindla peale minek. Mida vähem on lehel teksti ning muid sisuelemente, seda vähem on külastajal võimalus müra sees „ära eksida“ ning keskenduda ebaolulistele komponentidele. Kui veebileht on kasutajale optimeeritud, leiab külastaja alati selle, mida ta otsima tuli.

Pöidlasõbralik navigeerimine

Oleme korduvalt rõhutanud, kuidas veebilehtede sirvimine mobiiliseadmetes võidutseb laua- või sülearvutite kasutajate ees. Seetõttu pööratakse rohkem rõhku teaduslikele uuringutele, kuidas inimesed mobiiliseadmetes käituvad ning kuidas nende kasutajakogemus võimalikult nauditavaks muuta. Üheks selliseks mooduseks on kasutajamugavus, mis puudutab pöidlaga navigeerimist. Tänu sellele kohtab ühe enam veebilehti, kus hamburger-menüü on kolinud lehe alaosasse ning kõik interaktsioonid toimuvad veebilehe alumises pooles.

minimalistlik veebilahendus on alati n-ö kindla peale minek.

Kuidas neid liikuvaid pilte nimetatigi? Videod?

Videode kasutamine veebilehel ei ole mitte midagi uut. Video kasutamine teeb veebilehe mitmekülgsemaks ning kõnetab sihtgruppi, kel pole aega pikka teksti lugeda. Uus on videode kasutamisel Google’i otsingutulemuste kuvamine, kus viiteid videole kuvatakse enne veebilehti. Oma käigu tegi ka Facebook, mis hakkas eelistama videopostitusi tavapostituste ees. Video kasutamine tõstab külastajate lehel viibimise aega, mis annab lisaväärtust SEO’le ning Google reklaamikonversioonidele. See kõik näitab, et tegu on kindla ja toimiva meediumiga, mida kasutada oma digikanalites.

Kiirus

Tänapäeval läheb kõik kiiremaks – internetiühendused, mobiiliseadmed ning ka inimeste otsustamisvõime. KOLM sekundit. Kolm! See on aeg, mille jooksul veebilehe külastaja otsustab, kas ta tahab saidile jääda või sealt lahkuda. Selle lühikese aja jooksul peab lehe disain ja sisu olema niivõrd arusaadavalt esitatud, et külastaja tahab lehel veel ringi vaadata. Lisaks kvaliteetsele sisule, funktsionaalsele disainile ja arusaadavale kasutajakogemusele tuleb siin mängu ka eelmises lõigus mainitud mobile-first põhimõtte rakendamine.
veebilehe kiirus.

Pildi allikas: e-lahendused

Ühelehelised veebid teevad comeback’i

Korduvalt sai välja toodud kiiruse ning minimalismi suunad, mis toovad kaasa üheleheliste veebisaitide trendi. Traditsioonilise SEO vaatenurgast on tegu veaga, sest märksõnadele ei saa optimeerida, kui pole sellekohaseid sisulehti. Antud optimeerimistaktika kasutamine onepager-stiilis lehel on küll raskendatud, kuid see on ka ainsaks miinuseks. Suurteks plussideks antud trendi puhul on kiirus, minimalism, lihtsam hallatavus ning suuremad konversioonid – ühelehelisel veebilehel on kasutajal kergem fookuses püsida.

Robotid võtavad endiselt üle

Botid (või chatbotid) on saanud tänapäevaste veebilehtede tavapäraseks osaks. Tänu masinõppele ning tehisintellekti arengule saavad botid üha targemaks – needsamad robotid pakuvad meile automaatseid soovitusi Google’st otsides ning teavad täpselt, mis reklaame meile kuvada, kui oleme Facebookis teatud postitusi laikinud. Käesoleval aastal arendatakse tehnoloogiat jõudsalt edasi ning integreeritakse seda erinevatesse veebirakendustesse. Varsti teavad veebilehed enne sind, mida sa osta tahad, toetudes su eelnevatele külastustele ja muudele toimingutele.

ühelehelisel veebilehel on kasutajal kergem fookuses püsida.

Enne räägi, kui kirjutad

Siri, Google’i häälotsing, Alexa – kõik vahvad tööriistad, millega eesti keeles pole VEEL suurt midagi peale hakata. Google ennustab, et 2020 toimuvad enamik otsinguid läbi häälkäskluste, mistõttu peab end vaikselt ette valmistada, kuidas uuest nišist võimalikult palju kasu saada. Kui antud seadmed hakkavad toetama ka meie armsat emakeelt, avaneb meile täiesti uus digitaalne põld. Häälotsingute kasutamine toob kaasa uued strateegiad SEO’s, kuid nendest juba siis, kui õige aeg käes. Stay tuned!

Postituse allikas: e-lahendused.ee

Pildi allikas: e-lahendused.ee

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi