Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu juunis 671 miljonit eurot, mis on püsivhindades eelmise aasta sama ajaga võrreldes 7 protsenti suurem.

Statistikaameti juhtivanalüütik Jaanika Tiigiste tõi pressiteates välja, et aprillis ja mais langenud tööstuskaupade kaupluste müügitulu pöördus juunis taas tõusule ning suurenes eelmise aasta sama ajaga võrreldes 12 protsenti. “Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil jäi müügitulu eelmise aasta juuniga võrreldes väiksemaks,” lisas Tiigiste.

Kõige rohkem ehk veidi üle kolmandiku suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes. Keskmisest enam ehk 29 protsenti suurenes müügitulu ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus müüakse peamiselt arvuteid ning nende lisaseadmeid, raamatuid, sporditarbeid, mänge, mänguasju, lilli, istikuid ja muud.

Viimastel kuudel langust näidanud apteekide ja kosmeetikatarvete kaupluste müügitulu kasvas eelmise aasta sama ajaga võrreldes 7 protsenti, tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kaupluste müügitulu 4 protsenti ning muude spetsialiseerimata kaupluste, kus on ülekaalus tööstuskaubad ehk kaubamajade müügitulu 2 protsenti. Müügitulu kasv jätkus ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu, mis aasta algusest languses püsis, pöördus samuti tõusule ning kasvas eelmise aasta juuniga võrreldes 1 protsendi võrra. Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes aastaga 5 protsenti.

Võrreldes maiga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu 7 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 5 protsenti. Tänavu esimese poolaastaga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1 protsendi võrra.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi