Harju maakohus jättis esmaspäeval mullu juunis Tallinnas Laagna teel juhtunud hukkunutega avariis süüdistatava Isa Khalilovi vahi alla.
Kohus ei rahuldanud 20-aastase Isa Khalilovi kaitsja Vladimir Sadekovi taotlust vabastada tema kaitsealune elektroonilise valve alla.
Kohus ei nõustunud kaitsja seisukohaga selles, elektrooniline valve suudab ära hoida uute kuritegude toimepanemise samaväärselt kui vahistamine.
“Kuna Khalilov ei ole Eesti kodanik vaid on Vene Föderatsiooni kodanik, siis on eelkõige suur oht, et vahi alt vabanemisel rikub Khalilov elektroonilise valve nõudeid ning läheb karistuse hirmus pakku. Elektrooniline seade kui selline ei saa iseenesest Khalilovi pakkuminekut takistada,” märkis kohus.
Kohus tõdes, et Khalilovi puhul on tegemist isikuga, kes varasemalt on rikkunud õiguskorda, siis pole ka alust arvata, et elektroonilise valve tingimusi kuulekalt täitma hakkab.
Kokkuvõtvalt leidis kohus, et elektrooniline valve Khalilovi puhul kohaldamisele ei kuulu ja kaitsja taotlus jäi rahuldamata.
8. veebruaril alanud protsessil tunnistas avarii põhjustamises süüdistatav, 20-aastane Isa Khalilov oma süüd osaliselt, tema kaassüüdistatav, 29-aastane Vjatšeslav Kalašnikov oma süüd ei tunnistanud.
Khalilov tunnistas süüd selles, et ületas lubatud sõidukiirust, Kalašnikov aga möönis, et ületas tõesti lubatud sõidukiirust.
Põhja ringkonnaprokuratuur süüdistab mehi karistusseadustiku paragrahvi järgi, mis käsitleb sõidukijuhi liiklusnõuete ja sõiduki käitusnõuete rikkumist, kui sellega on põhjustatud kahe või enama inimese surm.
Kriminaalmenetlusega kogutud andmetel alustasid süüdistatavad ühiselt mullu 20. juuni õhtupoolikul sõitu Tallinna kesklinnast Lasnamäe suunas. Sõiduki Chevrolet Camaro roolis oli Kalašnikov ja BMW X5 roolis Khalilov, kes kiirendasid ja kihutasid koos mööda Pärnu maanteed Narva maanteele ning jõudsid lõpuks Laagna teele.
Laagna teel hakkasid Kalašnikov ja Khalilov järjepidevalt suurendama kiiruseid, jõudes välja 190-200-kilomeetrini tunnis. Mustakivi 13 juures sõitis Kalašnikovi juhitud Chevrolet mööda Volvost, mida juhtis 54-aastane mees. Chevrolet kannul liikunud BMW sõitis ees liikunud Volvole aga tagant otsa.
Volvo paiskus kokkupõrke tagajärjel vasakule haljasalale ja BMW paiskus pärast Volvoga kokkupõrget paremale tagant otsa esimesel sõidurajal liikunud Fordile, mida juhtis 39-aastane mees. Ford paiskus omakorda otsa ees sõitnud Toyotale, mida juhtis 28-aastane mees.
BMW ja Ford paiskusid kokkupõrkest paremal tee ääres olevasse bussiootepaviljoni, kus seisid kaks jalakäijat, 61-aastane naine ja 32-aastane naine.
Õnnetuses hukkusid 61-aastane naine ja 39-aastane mees ning viga sai neli inimest, kes viidi haiglasse.
Kriminaalmenetlust juhtinud prokuröri Diana Helila sõnul põhjustasid süüdistatavad oma äärmiselt hoolimatu tegevusega kahe inimese surma ning raskeid tervisekahjustusi kahele liiklusõnnetuses viga saanud inimesele.
“Prokuratuuri hinnangul panid kaks meest teo toime koos. Üksteist innustades kiirendasid nad koos läbi linna ja lubatust kiiremini sõites rikkusid tahtlikult liiklusseadust. Kohtueelses menetluses kogutud tõendite pinnalt aga ei ole võimalik esitada süüdistust tapmises, sest ei saa väita, et neil oli rooli istudes soov kedagi tappa. Samas pidanuks mehed ette nägema, et oma kergemeelse käitumisega võivad nad põhjustada üliraskete tagajärgedega liiklusõnnetuse,” selgitas prokurör Helila.
Süüdimõistmise korral karistatakse selle teo eest kolme- kuni 12-aastase vangistusega.