Kas oled kunagi mõelnud, kui palju maksab kodulehe tegemine või e-poe tegemine? See võib tunduda keeruline küsimus, kuid tõde on, et koduleht on investeering, mitte lihtsalt kulutus. Sellel investeeringul võivad olla suured tagajärjed ettevõtte edu ja käibe suunas.

Siiski võib kodulehe hind erinevate agentuuride pakkumiste puhul väga erineda. Miks on see nii ning kuidas leida õige tasakaal hinna, kvaliteedi ja tulemuste vahel? Digituule blogi postituses toome välja, millised tegurid võivad mõjutada kodulehe hinda.

Kui Sa lähete näiteks ehitusfirmasse ja ütled, et soovid uut maja, siis pole mõtet loota, et seda ilma põhjaliku projekti ja ettevalmistuseta hakatakse sulle ehitama. Täpselt sama kehtib ka sinu tulevase kodulehe osas. Sa ei küsiks ju majaehitajalt hinnapakkumist ilma eelarvet ja konkreetseid nõudmisi arutamata. Vastasel juhul pead tõenäoliselt tulemuses pettuma. Teadmata sinu soove võib ehitaja koostada projekti kuue magamistoaga majast, kuigi sa tahaksid ainult kolme. Või siis pakkuda välja madalama kvaliteediga viimistlustööd, eeldades, et sa soovid kõige madalamat hinda. Ilma selge eelarve, nõuete ja piiranguteta koosneb kogu protsess lihtsalt pakkumisest ja oletuste tegemisest. Sisukas lähteülesande läbitöötamine aitab tellijal aru saada, mida sa tegelikult tahad ning samuti saab töö teostaja paremini oma ressursse planeerida.

Mida tasub silmas pidada, kui küsida mitmeid hinnapakkumisi?

Kui sul on ambitsioonikad eesmärgid, siis ei maksa võtta partneriks agentuuri, kelle ainus konkurentsieelis on odav hind. Kui palud mitmelt agentuurilt hinnapakkumist, aga ei jaga nendega oma eelarvet (või vähemalt turunduseelarvet), siis tulevad pakkumised väga seinast seina ja kõige atraktiivsemalt mõjub see, mis on kõige odavam. Kui kõik agentuurid esitavad pakkumisi samas hinnaklassis, on lihtsam tuvastada lisandväärtust. Kokkuvõttes võib pärast nädalaid või kuid kestnud läbirääkimisi selguda, et odavaim pakkuja siiski ei suuda sulle oodatud kvaliteeti või tulemusi tagada. Sellisel juhul tuleb sul kogu protsessi uuesti alustada.

Miks kodulehe hinnad tõusevad?

Kui oled uurinud kodulehe tegemise hindu, oled tõenäoliselt märganud, et need võivad olla üsna erinevad. 2023. aastal on veebidisain ja -arendus muutumas üha kallimaks ning sellel on mitu põhjust. Inflatsioon ja kasvavad tööjõukulud on osa sellest protsessist, kuid kõige olulisem mõjutaja on suurenevad ootused.

Tänapäeval ei piisa lihtsalt kodulehe olemasolust. Koduleht peab olema turvaline, vastama nõuetele, olema kasutajasõbralik ning toetama sinu ärieesmärke. Samuti tuleb arvestada kasvavate standardite ja turvakaalutlustega. Küberturvalisus on üha olulisem, eriti kui tegelete maksete vastuvõtmise ja kliendi andmete säilitamisega.


Kodulehe tegemine-kodulehe loomine-kodulehe hind-kodulehtede tegemine- e-poe tegemine- Digituul

Siin on mõned peamised tegurid, mis võivad mõjutada kodulehe tegemise hindade vahemikku:

  • Kodulehe tüüp ja ulatus: Lihtsama üheleheküljelise kodulehe hind erineb oluliselt suuremahulisema e-poe või mitme lehega ettevõtte veebilehe hinnast. Mida rohkem lehti ja funktsionaalsusi vajatakse, seda suurem on tõenäoliselt ka hind.
  • Disaini keerukus: Kui soovid erakordselt unikaalset ja keerukat kujundust, võib see mõjutada hindade tõusu. Disaini kohandamine ja visuaalsed elemendid võivad mõjutada nii aega kui ka oskusi, mis kuluvad veebilehe loomisele.
  • Funktsionaalsused ja arendus: Kui veebisait nõuab spetsiifilisi funktsioone nagu broneerimissüsteemid, kasutajakontod, makse protsessid, erinevad liidestused võib see suurendada hinda, kuna nõuab lisatööd arendajatelt.
  • Kodulehe optimeerimine: Kui soovid, et veebisait oleks hästi optimeeritud erinevate seadmete ja brauserite jaoks ning vastaks standarditele, võib see suurendada hindu. Samuti võib SEO (otsingumootoritele optimeerimine) lisamine nõuda lisaaega ja tööd.
  • Veebilehe platvorm: Kasutatava platvormi valik võib mõjutada hinda. Mõned platvormid võimaldavad kiiremat arendamist, kuid võivad olla piiratud kohandamise osas, samas kui teised võimaldavad suuremat paindlikkust, kuid võivad nõuda rohkem arendusaega.
  • Arendajate oskused ja kogemused: Hind sõltub ka sellest, millise tasemega arendajatega koostööd tehakse. Kogenud ja spetsialiseerunud arendajad võivad nõuda kõrgemat tasu. Lisaks ka teised spetsialistid või mitmekülgsete üldteadmistega töötajad (nt üldine graafiline disainer või spetsialiseerunud UX-disainer).
  • Tööks ettenähtud tundide arv ja tegelik protsessi kulg: Kodulehe tegemist mõjutab ka protsess, hästi välja töötatud töökorra ja läbiproovitud metoodikaga. Agentuuride tasumäär võib olla kõrgem, sest nad suudavad teha kvaliteetset tööd tõhusamalt ja saavutada paremaid tulemusi, kuna neil on võimalus koos oma ala spetsialiseeritud meeskonna liikmetega koostööd teha. Vabakutselised peavad üksi ja ise kõikide tegemistega hakkama saama.
  • Aeg, kvaliteet, maksumus: Veebisaidi maksumus oleneb sellest, kas sinu jaoks on oluline aeg, kvaliteet või maksumus. Eelistades neist ühe, suureneb surve teistele. Kui pead kõige olulisemaks kiiret ajakava, tuleb tõenäoliselt maksta rohkem kiirtöö eest või võtta koduleht kasutusele etappide kaupa. Kui väärtustad eelkõige kvaliteeti, võib projekt võtta kauem aega ja minna rohkem maksma. Kui kitsaskoht on aga eelarve, siis võib juhtuda, et pead kvaliteedi huvides tegema järeleandmisi projekti mahus või valima vähem kogenud agentuuri.
  • Asukoht: Kodulehe hind võib erineda sõltuvalt geograafilisest asukohast. Näiteks arendustööd Lääne-Euroopas või Põhja-Ameerikas võivad olla kallimad kui mõnes teises piirkonnas.
  • Lisateenused: Mõned arendajad või ettevõtted võivad pakkuda lisateenuseid nagu hosting, hooldus, turvalisus jne. Need lisateenused võivad samuti mõjutada kokkuvõttes maksumust.

Olge eelarve suhtes aus oma koostööpartneriga

Andes agentuuridele kohe alguses teada oma tegeliku eelarve, liigub fookus hinnalt tulemustele, ulatusele, töö kvaliteedile ja suhtlusele. Soodsaima tehingu asemel leiad nii parima partneri ja jõuad kiiremini otsuseni.

Turunduses võib täheldada üht huvitavat nähtust. Nimelt ei usalda kliendid koheselt uusi koostööpartnereid. Võib olla on asi selles, et me tunneme ära teiste kasutatud taktikad ja strateegiad või usume alateadlikult, et kõik müügiinimesed valetavad. Selle tulemusena kipume oma eelarvet kiivalt varjama, sest pelgame, et vastasel juhul lisab teenuse pakkuja hinna otse eelarve piirile.

On aeg sellest mõtteviisist lahti lasta. Kodulehe loomiseks mõeldud eelarve saladuses hoidmine või selle väiksemaks valetamine töötab lõpuks sinu kahjuks. Selle asemel tasub tulevase agentuuriga jagada oma tegelikke eesmärke ja eelarvet, et säästa aega, raha ja otsustamise vaeva. Potentsiaalse kliendina on ka sinu huvides see, et agentuur saaks end näidata parimal võimalikul moel. Ühest küljest on tegemist küll tehingulise suhtega, aga samas on see ka investeering strateegilisse partnerlusse. Hea agentuur suudab sinuga koostööd teha ning leida parima lahenduse sinu vajadustele ja eelarvele vastavalt. Ära karda oma eelarvet avaldada, sest see võimaldab agentuuril luua sul parima võimaliku lahenduse ning tagada investeeringu tasuvus. Pea meeles, et parimad agentuuri ja kliendi suhted põhinevad alati usaldusel.

KÜSI DIGITUULELT PERSONAALSET PAKKUMIST OMA UUELE KODULEHELE VÕI E-POELE!



POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi