Digiturunduse väljakutsed ei erine oma olemuselt kuidagi kõigist teistest turunduse väljakutsetest. Need on igapäevased ülesanded, mis tuleb meil kõigil lihtsalt ära teha.

Kui kellelegi veel tundub, et digiturundusega võib tegeleda vahest, kuidagi või kui aega saan, siis tegelikkuses on asjad juba ammu teisiti. Digiturundus on ammu juba nagu kõik muu meie maailmas muutunud. See on olulisem kui kunagi varem. Need asjad tuleb lihtsalt ära teha ja mitte homme, vaid täna ning põhjalikumalt läbimõeldes kui iial varem.

Teemale lisab kaalu veel omakorda internetikaubanduse kiire kasv. Aastaks 2028 prognoositakse ülemaailmset kasvu 8 billionilt dollarilt 13 billionit dollarini. Suur osa  sellest kasvust tuleb just väike ning keskmise suurusega ettevõtlusest.

Et globaalsest kasvust kasu saada ja muutustele mitte jalgu jääda, peaks oma senised digiturunduse asjad kindlasti kriitilise pilguga üle vaatama. Muutma tegevusi nii, et need oleksid läbimõeldud, selged ja eesmärgistatud. Mis on need olulised viis digiturunduse teemat ning tegevused, kuidas saaksime need oma äri kasuks tööle panna.

1. Ressursside nappus

Esimene ja kõige olulisem küsimus on ressursid, mida on võimalik turundamiseks kasutada. Erinevalt suurettevõtetest on väikse ja keskmise suurusega ettevõtetel sageli puudus just ressurssidest. Lihtsalt pole võimalik kaasata oma tegemistesse turundus valdkonna spetsialiste. Loodetakse, et asjad juhtuvad orgaaniliselt, iseenesest. Selline soovmõtlemine ei vii aga edasi. Vastupidi, vähene tähelepanu digiturundusele tänases turusituatsioonis on kehvade majandustulemuste peamine põhjus.

Võta digiturundust tõsiselt. Loo omale rutiinid, planeeri, mõtle läbi, ühesõnaga tegele sellega igapäevaselt.

2. Kvaliteetsete müügivihjete (leads) puudumine

Kvaliteetsete müügivihjete puudumine on otseselt seotud meie teadmistega oma potentsiaalsest kliendist, nende ootustest ning võimalikust ostukäitumisest. Kuidas leida veebist potentsiaalsed kliendid läbi kvaliteetsete müügivihjete on asi, mida tasub õppida.

Küsi oma klientidelt, kuidas nad teid leidsid, miks otsustasid teie kasuks või miks valisid teie asemel kellegi teise. Jah, see viimane on siinkohal veel eriti õpetlik. Kui vaja otsige vihjeid sarnaste või paralleelsete teenustepakkujate klientide käest. Kui te teate, kuidas teie teenust ostetakse, siis saate ka luua müügitunneli kvaliteetsete müügivihjete hankimiseks.

3. Mõõda oma investeeringut (ROI)

Ideaalses olukorras võiks väikese ja keskmise suurusega ettevõtte turundusse tehtud 1 000 €  investeeringust teenida 2 000 – 3 000 € müügitulu. Tegelikkuses kipub olukord aga olema vastupidi. Investeeritakse oluliselt rohkem aega ja raha, kui hiljem tagasi saadakse. Või siis ei suudeta otseseoseid tulemustega üldse tuvastada.

Esimene ja suurim soovitus on: mõõda oma tegevusi. Kasuta Google Analytic programmi suurepäraseid võimalusi. Või siis vali mõni muu sarnane programm, aga kindlasti mõõda oma tulemusi.

4. Konkurents

Konkurents on kõikjal, ka internetis. Kuna maailm liigub iga päevaga aina rohkem internetti, siis on ka digiturunduses konkurents veelgi tihedam. Eriti on seda tunda märksõnadega seonduvate reklaamide avaldamisel või sotsiaalmeedias klikke ostes.

Ühesõnaga konkurentidest ei pääse me üle ega ümber, seepärast soovitame nende vältimise asemel neil hoopis silma peal hoida. Jälgi mida, millal ja kuidas nad turundavad. Ei piisa sellest kui sa lihtsalt vahest vaatad. Sellega on vaja tegeleda süstemaatiliselt. Loo plaan, keda sa jälgid. Kaardista ning mõtle läbi mõõdikud, mida võrrelda ning tee seda kindla perioodi tagant. Näiteks kord kuus.

5. Muutuvad trendid

Kindlasti oled märganud, et suur korporatsioonid esitlevad meile trende. Selliste trendide loomise ja promomisega tegelevad terved meeskonnad. Digiturundusega tegelevad ettevõtted toovad selle igapäevaselt läbi erinevate digimeediumite meieni.

Kuigi väike ettevõtetel pole selliseid ressursse, saab ka siin rutiinidega teha tubli sammu edasi. Kirjutades klientidele uudiskirju, enda veebilehe blogisse kasulikke nippe või toote tutvustusi, saad luua eeldusi sulle kasulikke trendide tekkimiseks. Pühendades vaid 1h nädalas sellise kommunikatsiooni loomisele, saab aastaga kokku 52 tunni jagu sulle kasulikku digiturunduse materjali.

Kogu selle interneti maailma vallutuste keskel võid alati kaaluda ka ühisturundust. Leida koostööpartnereid, kellega oleks ühised huvid ning eesmärgid. Koostöö viib alati edasi. Lisaks kõigele teeb see meid ka veel targemaks. Ühesõnaga, kõigi nende viie punkti endakasuks pööramise esmased ja ainsad eeldused on soov midagi muuta, teha seda plaani päraselt ning järjekindlalt tulemusi mõõtes.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi