Saksamaa majanduse jaoks on autotööstus enam kui oluline, mistõttu pole imekspandav, et aasta auto valimistel saadab edu reeglina koduste tootjate loomingut. Koduseinte tugi on tähtis, mis peegeldub nii arvustajate kui ka tarbijate hinnangutes, mis teeb välismaiste tootjate jaoks tiitli võitmise keerulisemaks, aga mitte võimatuks.

Kui mõni mudel on teistest peajagu üle, siis on tunnustus tulemas ka Saksa ekspertide poolt ja viimati teenis teistest enam kiitust Peugeot 308, mis võitis Saksamaa aasta auto tiitli kompaktsete autode kategoorias, edastades Opel Mokkat ja Škoda Fabiat. Antud kategoorias osales seekord 11 mudelit.

Edu pandiks erinevad ajamid

Kõnealuses klassis osalevad lisaks C-segmendi esindajatele veel väiksemad linnaautod ja osaleva mudeli hind peab jääma alla 25 000 euro. Viimastel aastatel on edukad olnud mudeleid, mida pakutakse muuhulgas elektriajamiga ja nimetatud esikolmikus teevad seda nii Opel kui ka Peugeot.

Peugeot 308 ostjal on valida bensiini või diislikütust põletavate mootorite vahel ja lisaks on valikus veel kaks pistikhübriidi. Ajakirjanikele avaldas muljet ka uue põlvkonna näidikutepaneel, millel esitatavat saab kohandada vastavalt auto kasutaja maitsele. Lisaks teenisid kiidusõnu veel uue mudeli ilmekas välimus ja uuendatud logo.

Autoekspert Aigar Orava sõnul peab uus Peugeot 308 sellise tulemuse saavutamiseks väga hea auto olema, sest harilikult toetavad Saksa eksperdid kohalikke tootjaid. See ei saa olla kokkusattumus, et reeglina teenivad nood välismaistest võistlejatest kõrgemaid hinnanguid, mistõttu on Peugeot 308 konkurentidest tõesti tunduvalt parem.

„Sakslased pidid endast üle astuma, et „prantslane“ parimaks nimetada. Juba see on tõestuseks, et uus 308 oli võitu vääriv mudel.“ Ent asjatundjat selline asjade käik ei üllata, sest kõik Prantsusmaa autotootjad on teinud viimastel aastatel läbi tähelepanuväärse arengu. Nagu näiteks Peugeot oma juhikoha lahendusega (i-Cockpit).

Julgeb erineda

Viimane tähendab tavapärasest väiksemat rooli ja selle taustal harjunust kõrgemale tõstetud näidikupaneeli, mistõttu ei varjata olulist ka roolisamba ülemises asendis. „On näha, et julgetakse katsetada uute lähenemistega. Kindlasti pole need kõigile meeltmööda, ent valdavalt on uuendused siiski hästi vastu võetud,“ nendib usutletav.

Lisaks on arengut iseloomustavaks teguriks veel mudelite „elektrifitseerimine,“ sest lisaks kahele pistikhübriidile saab mudelit 308 tulevikus soetada ka täiselektrilise versioonina. „Ajamit valides peaks iga ostja täna mõtlema, mida ta tegelikult vajab ja millised on tema harjumused ning loomulikult mängib oma rolli ka valitud ajamiga auto hind.“

Eestis võitis Peugeot Eesti Aasta Auto tiitli viimati 2012. aastal, kui selle tiitliga pärjati Peugeot 508. Mullusel konkursil jõudis Peugeot 208 samuti finalistide ehk kuue parema hulka.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi