Kantar Emori e-kaubanduse trendiuuringu kohaselt teeb 38 protsenti 25–34–aastastest Eesti elanikest veebist sisseoste vähemalt 2–3 korda kuus, seejuures eelistatakse üha enam Eesti e-poode.
Nooremas vanuserühmas ehk 15–24–aastaste hulgas on sagedasi veebiostlejaid veidi vähem ning 65–74–aastaste seas vaid 4 protsenti. Keskmiselt 85 protsenti peab e-poodide peamiseks puuduseks seda, et kaupa ei saa enne ostmist proovida ega katsuda, teatas Kandar Emor.
“Rohkem kui kaks korda vähem inimesi ehk vaid 36 protsenti kurdab kaupade küsitava kvaliteedi üle ning 30 protsendile ei meeldi tarneaeg. Nägemise ja proovimise võimaluse puudumine võib jääda iseäranis rõivaste ja jalatsite puhul ostmist pärssivaks probleemiks veel mõneks ajaks, kui just virtuaalreaalsuse võlurid midagi revolutsioonilist välja ei mõtle,” ütles Kantar Emori uuringuekspert Kersten Jõgi.
Jõgi sõnul näitavad uuringu tulemused ka usalduse kasvu kodumaiste e-poodide vastu. Kui veel eelmisel aastal kinnitas pea iga teine veebist riideid, jalatseid ja spordikaupu ostnu, et eelistab pigem välismaiseid veebipoode, siis tänavu oli välismaise eelistajaid üle kahe korra vähem ning kohalike osatähtsus kasvas.
“Kodumaiste e-poodide peamine eelis välismaiste ees on kiirema tarne pakkumine,” märkis Jõgi. “Kui suudetakse pakkuda tarbija vajadustele sobivat kaubavalikut sobiva hinna ja kättetoimetamiskiirusega, langeb kaalukauss selgelt kohaliku pakkuja kasuks.”
E-kaubanduse trendiuuringus olid vaatluse all inimeste veebist ostmise kogemused, milliseid kaupu veebist ostetakse, kodu- ja välismaiste e-poodide osakaalud, erinevate tehniliste seadmete kasutamine ostlemisel ning kaupade tagastamismugavus.
Kantar Emor küsitles tänavuses e-kaubanduse trendiuuringus üle Eesti kokku ligi 1600 inimest vanuses 15–74 aastat. Kantar Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Ettevõte kuulub üleilmsesse turundusteabe kontserni Kantar, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.