B-kategooria sõidueksamil kolm korda läbi kukkunutel, tuleb tagasi autokooli minna ja seal minimaalselt kaks sõidutundi võtta, vahendas BNS majandusministeeriumi määrust.
Kuna eelmisel aastal oli selliseid juhiloa taotlejaid üle 2600, tõstab see autokoolide koormust, sest ka kohustuslike sõidutundide arvu tõsteti.
Muudatus, mille kohaselt kolm korda riiklikul sõidueksamil põrunu peab autokooli naasma, tehti seetõttu, et juhiloa taotlejad võtavad eksamil läbikukkumist lihtsalt kui ebaõnne ja loodavad, et järgmine kord läheb paremini. Nii käiakse muudkui proovimas ja tehakse ühtesid ja samu vigu. See aga näitab, et vahepeal pole oma juhtimisoskust parandatud.
“Selle aasta kevadest jõustus muudatus, mis tähendab, et need sõidukijuhid, kes riiklikku sõidueksamit kolmandal korral ei soorita, peavad minema autokooli. On kõige parem, kui juhikandidaat võtab kaasa või saadab autokoolile oma sõidueksami raportid, mis talle tulevad maanteeameti e-teeninduse postkasti, ja läbi selle pannakse kokku kava, mis on tal vaja n-ö järele õppida, et uuesti eksamile tulla,” sõnas maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa.
Eelmisel aastal oli neid, kes kolmandalgi korral riiklikku sõidueksamit ei sooritanud, üle 2600. Igaüks neist pidanuks võtma juurde kaks või rohkem sõidutundi. See arv võib tänavu seoses koroonaviirusega olla väiksem, aga õppesõiduinstruktorite töökoormus suureneb niigi oluliselt.
“Hullema koormuse tõstis see, et meil tuli 23 tunni pealt 30 peale – seitse tundi tuleb kõigil juurde sõita. Enne oli 23 tundi koos pimeda- ja libedasõiduga. Nüüd on 30 tundi koos pimeda ja libedaga. Ma natuke loodan selle peale, et inimesed hakkavad nüüd lihtsamini läbi saama ja mitte nii palju kordusele tulema, See võib-olla aitab ka,” rääkis Aide autokooli juhataja Enn Saard.