USA sotsiaalmeediahiid Facebook otsustas poliitilise reklaami näitamisele piiranguid mitte seada ja sellele faktikontrolli mitte teha, ehkki firmat selleks survestatakse.
Piirangute asemel teatas Facebook läbipaistvusteenustest, mille eesmärk on anda kasutajatele veidi enam kontrolli selle üle, kui palju poliitreklaame nad näevad. Samuti tehakse ligipääsetavamaks selle poliitiliste reklaamide arhiiv.
Need sammud ei rahulda ilmselt kriitikuid, sealhulgas ka osa firma enda töötajaid, kelle sõnul on Facebookil valimiste ja demokraatia vallas liiga palju võimu ja mõju.
Facebook keeldub poliitreklaami sisu faktikontrollimisest alates sügisest keeldunud. Kriitikute sõnul annab see poliitikutele vaba voli valetada.
Firma tegevjuhi Mark Zuckerbergi sõnul on poliitiline kõne tähtis ja Facebook ei taha sellesse sekkuda.
Neljapäevases blogipostituses teatas Facebook, et kaalus poliitreklaami teatud sihtrühmadele suunamise piiramist. Firma olla aga teada saanud oma olulisest rollist teatud publikuni jõudmisel.
Ettevõtte teatel lähtutakse põhimõttest, et kõik peaksid saama vigadest hoolimata kuulda neid, kes valitseda tahavad, ja selle üle peaks käima avalik debatt.
Facebook plaanib anda kasutajatele valiku näha vähem poliitilisi reklaame, kuid ei anna valikut poliitreklaam täielikult kõrvaldada.