Hambaravikeskus Kliinik 32 leiab, et terviseameti määrus, mille järgi võivad hambaraviteenuse osutajad üksnes vältimatut abi osutada, on mitmeti tõlgendatav ja kahjustab nii patsiente kui raviteenuse osutajaid. 

Hambaravis reeglina vältimatut abi ei esine, kuna hammaste tervisega seotud probleemid ei too nende ravimata jätmisel reeglina kaasa patsiendi surma ega püsivat tervisekahjustust. Samas sisaldab haigekassa vältimatu abi teenuste loetelu mitmeid hambaraviteenuseid, mis ilmselgelt ei ole seaduse tähenduses vältimatu abi. 

Seetõttu on tekkinud olukord, kus erinevad riigiasutused nagu terviseamet ja  haigekassa ning hambaraviteenuse osutajad ja eriala kutseühendused mõistavad kehtivaid reegleid väga erinevalt. 

Kohusetundlikult reegleid täitvad kliinikud on terviseameti korralduse tõttu loobunud patsientidele ravimisest ning  seetõttu on patsiendid sunnitud pöörduma teiste raviteenuse osutajate poole, kes tõlgendavad kehtivaid reegleid endale sobivalt ja laiendavalt. 

Ebaselge olukorra tõttu kannatavad nii patsiendid kui raviteenuse ka osutajad, mistõttu pöördus hambaravikeskus sotsiaalministeeriumi poole teabenõudega, milles palub tagada kõigile üheselt arusaadav selgus hambaravi teenuse osutamisel eriolukorras.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi