Ühendkuningriigi investorile Barclay Rowlandile kuuluv Liwathon maksis Läänemere suurima sõltumatu naftatoodete terminalioperaatori Vopak E.O.S.-i eest 33,4 miljonit eurot.

Hollandi Royal Vopak N.V. ja Vene terminalioperaator Global Ports Investments PLC teatasid aprillis, et müüvad kõik aktsiad Abu Dhabi ettevõttele Liwathon.

Tehingu hinda pooled ei avalikustanud, kuid Royal Vopak teatas Euronext Amsterdami börsile, et müüs 50 protsenti E.O.S.-i aktsiatest 16,7 miljoni euro eest. Tehinguga seonduvad kulud olid ligikaudu 300 000 eurot, seega teenis Hollandi firma Eesti üksuse müügist 16,4 miljonit eurot.

Global Ports teatab oma esimese poolaasta tulemused Londoni börsile 20. septembril, kuid ilmselt müüsid mõlemad ettevõtted oma osalused võrdse hinna eest.

“Me oleme korduvalt öelnud, et hinda me ei kommenteeri,” ütles Liwathoni tegevjuht Gert Tiivas BNS-ile ja lisas, et ei oska kommenteerida kuidagi ka eeldust, et nii Royal Vopak kui ka Global Ports said oma osaluse müügist võrdse summa.

Gild Corporate Finance hindas Vopak E.O.S.-i väärtust 2012. aastal 626 miljonile eurole. Toona teenis naftasaaduste ümberlaadimise ja hoiustamisega tegelev ettevõte veel 181,5 miljoni euro suuruse käibe juures 48,7 miljonit eurot puhaskasumit.

Pärast seda, kui Vopaki Eesti üksuse põhiline tarnija Gunvor hakkas vedellasti Rotterdami vedama otse läbi Vene sadamate, kukkus Muugal asuvate terminalide roll ära, rääkis transiidi- ja majandusekspert Raivo Vare juulis Postimehele.

Ta lisas, et õlitoodete teenindamises on politiseerituse aste väga kõrge ja transiidikogused pigem langevad. “Ärimudel on seal muutunud ehk hoitakse vahelaona, suunatakse siseturule või töödeldakse, mitte ei veeta lihtsalt läbi,” selgitas Vare.

Tulenevalt naftatoodete logistikasektori ärikeskkonnast ja Vene sanktsioonidest oli Vopak E.O.S.-i puhaskahjum aastatel 2016 ja 2017 kokku 157 miljonit eurot, mis tulenes peamiselt varade allahindlusest.

Mullu oli E.O.S. 23,9 miljoni eurose käibe juures 872 000 euroga kahjumis.

Liwathon E.O.S.-i juhib alates juunist varem Tallinna börsi ja Starmani eesotsas olnud Gert Tiivas, kes asendas pikaaegset juhti Arnout Lugtmeijerit. Tiivas juhib ka Barclay Rowlandile kuuluvat, Abu Dhabis registreeritud logistika- ja investeerimisfirmat Liwathon.

Liwathon E.O.S.-ile kuulub Muuga sadamas neli naftaterminali kogumahutavusega üle miljoni kuupmeetri – Termoil, Trendgate, Pakterminal ja Stivterminal. Ettevõte pakub naftasaaduste raudtee- ja meretranspordi teenust Ida-Euroopas Lääne-Euroopasse, Ameerikasse ja Kagu-Aasiasse.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi