Suurbritannia teatas reedel, et moodustab järelevalveorgani tehnoloogiahiidude Facebooki ja Google’i tegevuse reguleerimiseks ning inimeste isikuandmete kasutamise ja isikustatud reklaami läbipaistvuse parandamiseks.

Kultuuri-, meedia- ja spordiministeeriumi teatel hakkab uus ametkondlik digiturgude üksus jälgima ja reguleerima praegu turul domineerivate platvormide nagu Google ja Facebook käitumist.

Selle eesmärk on kaitsta tarbijaid ja väikeettevõtteid ebasoodsasse olukorda sattumise eest.

Üksus otsustati luua pärast seda, kui Briti konkurentsi- ja turuamet (CMA) leidis juulis, et olemasolevad seadused ei ole tõhusad ning veebireklaamist tulu saavate internetihiidude tegevuse kontrollimiseks on vaja regulatiivset organit.

CMA toetab uusi reegleid, kuid ei ole astunud samme otseselt Facebooki ja Google’i vastu.

“Meie uus, konkurentsi soosiv režiim digiturgudele tagab tarbijale valikuvõimaluse ja tähendab, et väiksemaid ettevõtteid ei tõrjuta välja,” seletas ettevõtlusminister Alok Sharma.

Briti valitsus tunnistab, et suured internetiplatvormid toovad kasu nii ettevõtlusele kui ühiskonnale, kuid võim ei tohiks olla koondunud väikese arvu tehnoloogiafirmade kätte, sest see pidurdab tööstusharu kasvu ja innovatsiooni ning võib avaldada üldsusele negatiivset mõju.

Uute reeglite eesmärk on nõuda tehnoloogiahiidudelt suuremat läbipaistvust pakutavate teenuste ja tarbijaandmete kasutamise viisi osas.

Tarbijal peab olema näiteks võimalus valida, kas ta soovib isikustatud reklaami, ütles valitsus.

Digituruüksus hakkab tööle aprillis ning saab õiguse tehnoloogiahiidude otsuseid peatada, blokeerida ja ümber pöörata, anda korraldusi ja määrata trahve.

Ühendkuningriigi teade tuleb ajal, mil riigid üle maailma on hakanud oma järelevalveameteid USA tehnoloogiahiidude ohjeldamiseks tugevdama.

Uued reeglid jõustuvad pärast Suurbritannia lahkumist Euroopa Liidu ühisturult. Järgmisel kuul peaks sarnast digiteenuste akti esitlema ka Euroopa Liit.

Läinud kuul teatas USA justiitsministeerium suurest kohtuasjast Google’i vastu, millele heidetakse ette ebaseadusliku monopoli moodustamist otsingu- ja reklaamiturul. Google ei ole süüdistusega nõus.

Briti valitsuse teatel peaksid uued reeglid aitama toetada ka uudistetööstust, sundides veebiplatvorme pakkuma uudismeediale soodsamaid tingimusi.

Sel aastal koostas ka Austraalia eelnõu, mis sunniks Google’it ja Facebooki uudismeediale nende sisu eest maksma. Google on sõlminud sarnaseid leppeid Prantsuse ajalehtedega.

POSTITA KOMMENTAAR

Palun sisesta kommentaar !
Palun sisesta oma nimi