Eesti Raudtee ja Leonhard Weiss OÜ sõlmisid Balti jaama laiendamise ehitusööde lepingu maksumusega veidi üle 3,3 miljoni euro; tööde raames rajatakse kaks uut jaamateed koos platvormidega ning ehitatakse täiendav peatee Paldiski maantee viadukti ja Kitseküla peatuse vahele.
“Meil on äärmiselt hea meel alustada Tallinna linna jaoks nõnda olulise sõlmpunkti Balti jaama ehitustöödega, sest uusi jaamateid pole sinna juurde ehitatud juba aastakümneid ning viimased suuremad renoveerimistööd platvormidega teostati 2012. aastal,” kommenteeris Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin pressiteates.
Ehitustööde raames rajatakse jaama kaks uut jaamateed ning platvormi, mis loob jaamasiseselt eeldused rohkemate rongide teenindamiseks. “Kui täna kasutavad ida- ja lõunasuunalised rongid jaamast väljumiseks ja saabumiseks ühte ja sama teed, siis tulevikus hakkab olema neid kaks,” märkis Vjatkin.
Ta lisas, et arvestades ka Eesti Raudtee lähiaastate suuremahulisi investeeringud elektrifitseerimisse ja liiklusjuhtimissüsteemide moderniseerimisse, on Balti jaama laiendamine heaks eelduseks reisirongide väljumiste suurendamiseks. Töödega on planeeritud alustada juba selle aasta teise kvartali jooksul ning kaasneva tööna on juba käimas Paldiski maanteele uue raudteeviadukti rajamine.
Rongireisijate liikumist jaamasisesed ehitustööd Eesti Raudtee kinnitusel suures osas ei häiri, kuna ehitusperioodil jäävad käiku kõik tänased platvormid. Suuremad ehitustööd Kitseküla piirkonnas, mille käigus toimuvad ka mõned liikluskatkestused, on plaanis teostada sügisel ning nendest teavitatakse reisijaid eelnevalt ette.